fredag, oktober 06, 2006

Klippt och klart

Det stora klippet är gjort. Jag stegade från salongen supernöjd och upprymd av en ny frisyr. Några timmar senare har jag inte riktigt samma entusiasm i kroppen. Jag tvekar över om det är snyggt eller ej och huruvida jag klippt mig i en "tråkfrisyr". Duktiga frisören berättade att det tar cirka tre dagar innan man vänjer sig och att hon trodde att jag skulle ångra mig många gånger under de dagarna. Jo, hon har rätt. Nä, jag ångrar mig inte precis, men jag är inte helt hundra på den nya frisyren. Gamla, bekväma "långt hår" är ju ändå så bekvämt. Nu är jag inne på okända marker med kortare hår i behov av styling. Fast det är ju såklart roligare att kunna variera sig!

Maken är kanonimponerad av det nya och tycker att det var ett riktigt lyft. Det är härligt att få höra såklart :-) Bästa, söta vännen Jos har också hunnit inspektera frisyren och berömt. Eldprovet kommer imorgon efter body kombaten, då jag måste tvätta och styla håret själv. Då ska jag även gå på födelsedagsfest, så håret måste ju bli bra... Håll tummarna!

Ha ha ha, ett helt inlägg om mitt hår. Snacka om att man råder över sin egen blogg ;-) Sånt som hår är viktigt för mig, det är tydligt.

Har även beställt ett bokpaket från Adlibris idag. En bok om öl och mat som maken önskat sig, en "mina vänner-bok" till oss båda och varsin "Hemligt". En bok med 400 frågor man svarar på om sig. Som ni förstår, älskar jag fylla-i-böcker. Det förklarar också min förkärlek till alla listor jag publicerar här på bloggen. Jag har förresten en till på gång, som jag hittat hos Linda K. Den kommer kanske senare.

Nu blir det att fira fredagskväll med gullige maken. Han njuter för tillfället av en lätt-cappucino och läser en tidning om öl och vin. Det ser mysigt ut! Trevlig fredagskväll!