onsdag, september 27, 2006

Tröttmössa

Jag lever i ett töcken just nu. Normalt är jag en person som sällan är trött, knappt vid läggdags på kvällen. För tillfället är jag trött, trött, trött hela dagarna. Enormt energikrävande och trist. Och jag vill att det ska gå över!

Utmattningen kan definitivt förklaras av ett näst intill omänskligt skolschema just nu, som gör att jag hela tiden känner mig otillräcklig och misslyckad, och ständiga aktiviteter och saker att göra, vardag som helg.
Utöver detta har jag ju börjat med en enormt energisk träningsform de senaste veckorna. Och jag väntar fortfarande på energin som träning skall ge... :-)

Nu vill jag bara ha mitt pigga jag tillbaka. Jag känner inte igen mig själv. And I don´t like it!

En stilla helg på en retreat vore nog inte dumt... Fast ännu hellre på ett spa! Äsch, drömma får man ju i allafall.

Ikväll blir det en tur till IKEA för inköp av ramar till makens födelsedagspresenter. Dessutom blir det till att byta ut alla täcken och kuddar till nya i syntet, då maken visat sig vara allergisk mot kvalster och annat som gärna samlas bland gåsdun och fjäder. Dyrt, men nödvändigt. Bara han mår bra, så spelar det ingen roll vad det kostar.

5 Comments:

Blogger Snäckan said...

Usch då, energibrist när man som bäst behöver all ork man bara kan få låter inte som en hit. Hoppas IKEA-besöket muntrade upp iallafall. Jag brukar bli på mycket bättre humör efter lite botaniserande där ;-)
Styrkekram!

7:52 fm  
Anonymous Anonym said...

Sandra.
En stilla helg är nog bra, men en retreat....så länge kan du inte må bra av att vara tyst....
En lång skogspromenad med matsäck i Paradiset och LITE mindre energisk träning och en fika med mig kanske?
Kramar

12:40 em  
Blogger sandra said...

Snäckan

Tack för din styrkekram! Det värmer... Nej, det är fel tidpunkt för energibrist just nu :-)

Tar gärna en promenad och fika, men blir lite nyfiken på avsändaren på kommentaren :-) Anonymous avslöjade inte mycket. Hihi!

3:29 em  
Anonymous Anonym said...

Klart du fattade att det var jag!
gamla svärmor alltså

3:31 em  
Blogger sandra said...

Jag hade definitivt mina misstankar, haha. Men på nätet är man ju aldrig helt säker!

En lång skogspromenad låter ju bara för himmelskt...

Kul att du läser bloggen förresten!

3:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home