tisdag, oktober 03, 2006

Vuxentest

Inspirerad av Minna, ska jag nu göra ett vuxentest. Och jag anar vartåt det barkar...

Jobb (1p) - Student
Visitkort (1p) - Nej
Konferens (1p) - Nej, tyvärr. Har alltid velat åka på konferens.
Bor hos föräldrar (-2p) - Inte alls.
Vara sambo (1p) - Nä
Vara förlovad (1p) - Nä
Vara gift (2p) - Yes!!!
Skild (3p) - Definitivt inte
Äga villa (2p) - Nej
Ha en bil (1p, kombi + 1p) - Ja, än så länge. Ej kombi dock.
Hund (1p) - Nej
Lån (1p) - Jadå
Gemensam ekonomi (1p) - I allra högsta grad
Pensionsspara (1p) - Nej, inte ännu
Storhandla (1p) - Hemskt gärna
ICA-kundkort (1p) - Absolut
Använda rabattkuponger (2p) - Sällan, så nej.
Äga hushållsassistent (1p) - Såklart!
Äga diskmaskin (1p) - Jajamensan
Dubbelsäng (2p) - Hmm, räknas 140? Inte riktigt va? Men två får det plats i allafall.
Ha julgran på julen (2p) - Ja, tyvärr. Barr och elände.
Gråa hår (1p) - Ett. Frisören hittade det på min bröllopsdag ;-)
Celluliter (1p) - Antagligen.
Prenumerera på morgontidning (1p) - Nej
Lösa sudoko (1p) - Aldrig!
Välja att inte svara i telefon (2p) - Är något av en expert på området.
Putsa fönster (1p) - Nej, aldrig. Makens jobb.
Svampplockning (2p) - Nä, däremot gärna blåbär.
Långfärdsskridskor (1p) - Nope
Parmiddag (1p) - Hemskt gärna.
Vinprovning (1p) - Jodå, det har jag gjort.
Danskurs (1p) - Det med...
Partaja till gamla 70-talshits. (1p) - Definitivt.
Dricka konjak alt. calvados till kaffet (1p) - Nej tack.
Däcka före 23.00 dagligen (1p) - I stort sett alltid.
Föredra soffan hemma före krogen/puben med bästa kompisarna (1p) - Alltid, i stort sett.
Spela Bingolotto (1p) - Aldrig frivilligt nej.
Tycka att Ernst Kirchberger är en riktig pudding (1p) - Definitivt inte!
Ha höftproblem (1p) - Nä, där går väl gränsen ändå?
Köa till Allsång på Skansen kl 7 på morgonen (2p) - Skulle aldrig komma på tanken.
Bli förundrad över "ungdomen idag" (2p) - Jadå.

!0-15 p - INTE gammal
16-25 p - Börjar barka ditåt...
Över 25 p - Nu är du där

Jag fick 24 poäng. Inte så illa som jag trodde... Även om jag faktiskt gillar att vara vuxen. Tonåring var inte någon höjdare precis.

Nu ska jag raskt promenera till praktiken. Mysigt ska det bli. Bebisar i massor.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hejhej!
Gjorde detta test när jag hittat det här, och jag var jättevuxen!
Känns inte så =0)

1:38 em  

Skicka en kommentar

<< Home