torsdag, september 28, 2006

Blodiga skärsår och utmattning

Idag var vi på den sk sambandsövningen vid Arlanda brandstation. Vi sminkades till patienter och tilldelades roller att spela i den fejkade busskraschen. Jag fick ett stort, öppet skärsår på underarmen med massor av blod. En lätt skada i sammanhanget.
Sen följde timtals av rätt tråkig och kall väntan. Samordningen på den stora olycksplatsen var inte någon höjdare och allt tog otroligt lååång tid. Kul var dock att se sina klasskompisars skådespeleri. En del var riktigt duktiga!

Efter övningen var hela klassen utmattade. För er som följer bloggen är det ju kanske inte någon överaskning att jag var en av de tröttaste. All energi var borta och jag har sovit delar av eftermiddagen. Dock utan ökad energi.

Nu ska jag snart ut och övningsköra. Har verkligen försökt samla kraft till detta och jag tror inte att jag skall utgöra någon trafikfara ändå, trots trötthet :-)

IKEA var en trevlig stund igår. Dock kunde vi med stor, stor besvikelse konstatera att ALLA ramar i den storlek vi skulle ha, var totalt slut. Suck, pust, bara att åka tillbaka senare. Det är bara så himla svårt att få tid till detta! Maken blev mäkta besviken i allafall...