måndag, oktober 02, 2006

Klädbekymmer och praktiknerver

Om en timme är det dags att sticka iväg till praktiken och jag har stora bekymmer med vad jag ska sätta på mig. På alla mina tidigare praktiker har jag haft arbetskläder, men på BVC är det civila kläder som gäller. Och det gör ju inget, men jag känner att jag riskerar att skrämma de små liven med alla mina svarta plagg. Jag har heller inte så mycket kläder av typen "jeans och tröja" utan mer klänningar och lite tröjor med lite urringning och så. Känns inte så BVC precis!

Sen är det ju alltid lite pirrigt att komma första dagen till ett ställe. Även om jag börjar bli van nu, vet man ju aldrig vad man har att vänta sig. Är handledaren trevlig? Vilket schema skall jag gå på? Många frågetecken. Men det brukar ju alltid gå bra och hittills har jag haft kanongulliga handledare rakt igenom. Vi håller tummarna...

Linsgrytan var förresten otroligt god, så receptet kommer så småningom. Matlådan får följa med mig till praktiken idag, så får jag verkligen chansen att marknadsföra mig som fattig student ;-)