söndag, oktober 01, 2006

Söndagsrapport

Vilken härlig dag jag har bakom mig! Jag började med att övningsköra i två timmar på morgonen och har sedan varit och fikat och shoppat lite med svärmor i Farsta. Något alla vet att jag uppskattar mycket!
En enkel och lugn söndag, något jag saknat jättemycket den senaste tiden. Jag är en person som behöver lugnet omkring mig för att må bra och jag orkar inte med för många nya projekt på en gång. Då blir jag lite stirrig ;-) Eller hur, maken?

Ikväll ska det lagas linsgryta. Det låter rätt trist tycker jag, men receptet ser jättegott ut och dessutom är det både billigt och lättlagat. Det uppskattas definitivt! Är det en höjdare så kanske jag lämnar ut det här på bloggen... Jag har ju utlovat ett och ett annat recept.

Imorgon klockan nio börjar min praktik på BVC. Det ska bli otroligt spännande! Dels tycker jag ju väldigt mycket om barn och fascineras av deras utveckling etc. Sedan är det ju väldigt roligt att se hur man arbetar inom barnhälsovården och få lära sig ett och annat på vägen. Placeringen är under två veckor och sedan skyndar jag vidare till Vårdcentralen istället.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

bvc praktik låter skojjigt tycker jag... själv skulle jag eg gjort 2 v bvc nu med eftersom jag läser lite på dsk prog parallellt men nån måtta får det vara på roligheterna ;-) Nu när MVC praktiken är slut så får jag väl unna mig åtminstonde en veckas lugn o ro va ;-)

ha en riktigt bra dag....
*kramen*
jenny
som brukar kika in här lite då o då ;-)

7:18 em  
Blogger sandra said...

välkommen hit jenny! kul att du tittar förbi :-)

jo, lite lugn och ro behöver man definitivt... skulle inte sitta fel.

det är inte lite duktigt att läsa både barnmorska och dsk samtidigt! jag är imponerad.

kramis!

6:43 fm  

Skicka en kommentar

<< Home