fredag, september 29, 2006

Morgonblogg

Så var det en ny dag igen. Och äntligen är det fredag! Förvisso har jag en tenta imorgon bitti, men i övrigt är det ju ledigt.

Imorgon kväll blir det maskerad med barntema som min syster arrangerar. Ikväll ska jag och maken träffas i stan för att finslipa våra kostymer på Buttericks... Det blir total förnedring för min del. Maken skall vara Tintin, passar honom perfekt, och jag skall vara: Kapten Haddock. Javisst, helskägg och allt... Vi får se om jag överlever :-)

Idag ska vi lära oss att linda venösa bensår. Känns okej när det är en docka, men mindre kul när det är ett riktigt sår... Lite äckelmagad är jag ändå, trots yrkesvalet. Men det går bra ändå, det är ju bara att hugga i. Lukterna är dock värst...

Nä, nu blir det till att ta tag i dagen och klä på sig riktiga kläder. Men tänk om jag hade fått sitta i morgonrock hela dagen, vilken dröm...

3 Comments:

Blogger Snäckan said...

Mohahah, Kapten Haddock!! Tack för det skrattet så här på morgonen ;-)
Stort lycka till på tentan imorgon och trevlig helg.

6:37 fm  
Blogger sandra said...

Alltid underbart att få roa! Speciellt direkt på morgonen :-) Ja, kvinnor i helskägg är ju alltid en syn... En trevlig helt till dig också! Kram

7:47 em  
Blogger JP said...

Hoppas att det gick bra med tentan och att du blev riktigt utskämd på maskeraden hehehe.

Brorsan

3:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home