fredag, april 13, 2007

Belöning för hårt arbete

Äntligen blev jag klar med uppgifterna. De blev verkligen dåligt dåliga, men det struntar jag i! Nu är det mma = minsta möjliga ansträngning, som gäller inför examen. Det räcker med att man sliter hund när man praktiserar.

Jag jobbar kväll på ASIH idag och det är kanonskönt att ha sovmorgon. Verkligen kanonskönt. Maken jobbar hemifrån och det är mysigt att kunna småprata mellan rummen när man känner för det. Dock har han stenhård disciplin när det gäller att jobba, så alltför mycket umgänge blir det inte.

Imorgon ska vi på 30-årsfest och det har vi verkligen sett fram emot. Blir riktigt kul att få klä upp sig lite och träffa nya människor. Och kanske få några små NY-tips av födelsedagsbarnet, som precis varit där och firat sig. Det lutar dock mot att jag blir festchaufför (surprise, surprise) och faktum är jag inte är så sugen på att vara det, just imorgon. Vi får se, vi får se... Kul ska det bli i allafall!

Som en liten belöning för veckans hårda arbete, har jag hittat en liten lista hos Anna:

vilket är ditt livsmål: Att få vara lycklig, frisk och gift :-)
vad har du för puder: Det är dåligt med puder idag. Men jag har ett från Make Up Store som jag köpte till bröllopet.
har du använt någon hårprodukt idag: Har inte fixat håret ännu, men använder annars fönlotion och "hair thickener" från Redken.
vad använder du för parfym: Amazing Grace, Philosophy samt Lovely, SJP.
hur många speglar finns i det rum du är i nu: Nada. Skönt nog! Hatar speglar...
var är du nu: I vardagsrummet, i fotöljen framför fönstret.
har du bråkat med någon idag: Nej, det har jag inte hunnit ännu ;-)
saknar du någon nu: Jajamensan.
röker du: Aldrig i livet! Sex veckor på lungmedicin fick mig att förakta rökning även mer...
dricker du alkohol: Absolut, men i måttliga mängder (präktigt värre!).
tar du droger: Definitivt inte.
vad köpte du senast: En Amelia och en Läkerol Salvi igår.
har du åkt fast för snatteri någon gång: Är inte nån snattartyp precis. Men när jag var 5 år snodde jag visst lite låtsaspengar ur en butik och fick lämna tillbaka och be om ursäkt.
när var du i en affär senast: Det var igår.
mötte du någon du kände då: Nope.
tycker du om dina grannar: Vi har jättegulliga grannar.
anväder du icq eller msn: Msn.
hur många datorer finns i ditt hus: Två.
när fick du senast en present: En fin påskblomma av vännen J.
när gjorde du senast något riktigt dumt: Jag gör dumma saker hela tiden.
umgås du med dina klasskamrater efter skoltid: Inte alla 40 men några.
har du några högklackade skor: Japp, men använder helst låga.
vilken är din favoritfärg: Svart.
har du blivit hotad via telefon: Javisst. Har jobbat i sjukhusväxel.
finesse eller wella: Varken eller. Använder helst Redken.
goth eller pop: Knappast goth!
vad har du för planer till helgen: 30-årsfest och annat trevligt pyssel.
har du en hårborste i din väska: Nope.
har du stadigt sällskap: Kan nog inte bli stadigare faktiskt.
hur många lampor har du i ditt rum: I vadagsrummet? Hmm, Minst åtta.
varför är alltid tak vita: För att dom ska reflektera ljus och få rummet att kännas större, är min gissning.
vill du ha barn: Ja tack. Gärna två. Idag.
vilken färg har du på dina underkläder nu: Det förblir hemligt ;-)
gillar du dokumentärer: Ibland.
längtar du till din nästa födelsedag: Nej, har precis fyllt år ju.
brukar folk säga att du ser äldre ut än du är: Nej, folk har väl lite vett i skallen, ha ha. Jag fick höra det en del när jag var yngre, men inte nu. Ser nog ut som 25 kanske.
har du rakat dina ben någon gång: Åh gud ja. Inte en gång heller ;-)
vilka språk kan du prata: Svenska och engelska.
skulle du kunna ha silikonbröst: Kan kan jag väl. Men jag VILL aldrig i livet ha silikonbröst.
vilken åldersgräns tycker du det ska vara på systembolaget: Jag gillar inte att skiljer sig på krogen och systemet. Så jag säger 18.
cigaretter då: 18 där också. Är man myndig så är man.
borde man få röka på pubar: Nej!
brukar du plocka upp hundskiten när du rastar hundar: De få gånger jag rastat hundar så, ja. Fast det är vidrigt.
när fikade du senast: Alldeles för länge sen...
är 50 cent bra: Nä, vill hellre ha en hel dollar, ha ha ha. Rapparen är totalt usel och hemskt i min smak.
har du kvar dina barndomsskivor: Nånstans säkert.
hur många hål har du i öronen: Har en gång i tiden haft 4 piercingar, men nyttjar enbart 2 (de andra har tack och lov vuxit igen).
vem pratade du med senast: Maken.
vad pratade ni om: Det minns jag inte (fastän det var typ en minut sen).
brukar du bada i sjöar om somrarna: Det händer, fast jag är ju en oerhört badkruka.

Sådärja.

2 Comments:

Blogger Superquinnan said...

åååh Lovely var min bröllopsdoft och den älskar jag och mannen ;)

2:03 em  
Blogger sandra said...

Den är ju bara för underbar Lovely! Riktigt romantisk. Jag köpte den också inför vårt bröllop, men det slutade med att jag använde Amazing Grace av någon anledning som jag inte minns.

Bröllopsdoften ger ju verkligen doftminnen...

4:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home