fredag, april 06, 2007

Fredag ljuva långfredag

Oj vad skönt med långfredag idag! Helt ledig, hela helgen ledig och fint påskväder. Underbart... Maken är dessutom lite småbakis efter rödvin igår, så jag har full kontroll över bilen också, ha ha. Ska premiärhandla själv på Ica Maxi under dagen, riktigt skönt ska det bli. Få vandra omkring bland hyllorna i lugn och ro utan en stressad make i hasorna. (I de där meningarna gjorde jag mig skyldig till en hel drös vuxenpoäng faktiskt, ha ha) Som den matnörd jag är tycker jag i allafall mycket om att få botanisera runt och hitta lite smarriga saker. Lite god påskmat är ju inte fel, även om vi inte ska fira sådär värst mycket.

Nu kliar det i bilkörarhänderna, så jag ska ta och föna håret, skriva inköpslista och dra iväg. Dessutom ska jag förbi min syster och hämta en liten påskpresent, till mig! Supergulligt av henne!