tisdag, april 03, 2007

One fighter down

Idag fick jag gå hem två timmar tidigare från praktiken på grund av att jag mådde dåligt. Jag var illamående, yr och hade huvudvärk. Under promenaden hem trodde jag nästan att jag skulle svimma... Efter att ha sovit djupt i över två timmar känner jag mig bättre och faktiskt övertygad av att jag fick en fysisk stressreaktion idag. Det pågår en rätt allvarlig arbetsplatskonflikt där jag är och idag urartade den totalt direkt på morgonen med två sköterskor som skrek på varandra. Stämningen är efter det så tryckt att jag aldrig varit med på maken.
Dessa två sköterskor är i krig mot varandra och idag hamnade jag i mitten. Fy fan. Tillsammans med all den stress jag haft sedan tidigare tror jag att min kropp tryckte på nödknappen idag.

På väg hem fick jag i allafall ett mycket trevligt och positivt samtal. Nästa veckan ska jag få hospitera i nästan en vecka på ASIH och då gå med en supergullig sköterska som även är god vän med mina svärföräldrar (och dessutom hjälpte oss servera på vårt bröllop!). Det ska bli oerhört spännande och en stor möjlighet att få prova på lite mer avancerade medicintekniska bitar. En mycket god nyhet.

För att pigga upp mig lite så har jag fått fatt på en lista. Det är kära Fotbollsfrun jag har lånat den av.

Är: Stressad och trött
Ger intryck av att vara: Rätt slö skulle jag gissa ;-)
Mår: Inte värst bra faktiskt. Fortfarande lite yr.
Ska: Förhoppningsvis äta middag med älskade maken och vännen J.
Har: Äntligen beställt ett nytt personbevis.
Bör: Ansöka om ett nytt pass imorgon.
Kan: Förhoppningsvis köra själv till polisstationen imorgon och fixa det rackarns passet.

Blir glad av: Tanken på att jag har fått mitt körkort!
Vill ha: NY-semester. NU!
Skulle vilja: Vara lite ledig, ha ha.
Tycker om att: Mysa med min älskling.
Drömmer om: New York...
Längtar till: Att maken kommer hem.
Fasar inför: Att behöva få klart tre skoluppgifter till nästa fredag.
Bryr mig om: Mina närmaste, alltid.
Trivs med: Min man. Han är ett trevligt inslag i mitt liv, ha ha.
Känner obehag inför: Arbetsplatskonflikter och alla andra typer av konflikter också.
Planerar att: Bli en superkvinna som orkar betydligt mer stress än idag...

Bor i: I min älskade tvårumslägenhet.
Skulle vilja bo i: Vi drömmer om nybyggt ibland. Gärna ett radhus, men stor lägenhet funkar bra!
Klär mig gärna i: Klänningar och tights.
Äter gärna: God mat.
Dricker gärna: Mousserande vin eller gott mineralvatten.
Tränar: Alltför sällan just nu. Typ en gång på gymet och två promenader i veckan. Det dubbla är min normala dos.
Tittar ofta på: Min dataskärm.
Lyssnar ofta på: Mika och schlagerhitar just nu.
Läser: Tidningar. Alltför få böcker för tillfället, men jag älskar deckare och chicklits.
Prenumererar på: För många tidningar...

Idag: Ligger jag hemma och vilar mig.
Imorgon: Praktiserar jag, åker på handledning samt ansöker om pass på kvällen.
Igår: Praktiserade jag, tränade Body Kombat, åt kebab med maken samt drack te hemma hos min mamma.
Nu: Ska jag försöka rycka upp mig och laga middag.

Vill se: En massa roliga affärer i New York.
Vill göra: Mycket mer än jag orkar.
Glad över: Att jag har det så himla bra som jag har det.
Arg på: Min snåla och dumma skola.
Stolt över: Mig själv, som fixat körkortet.
Rädd för: Att folk ska bli arga på mig.
Nyfiken på: Hur det kommer gå för mig i sommar som nykläckt syster.
Lycka: Att ha dom man älskar omkring sig.
Sorg: Att inte hinna/orka med alla man vill träffa och ta hand om.
Älskar: Många fina människor.
Hatar: Undviker att hata. Det tar så mycket energi.
Äter: Gärna och alldeles för ofta om jag får välja ;-)
Sover: Mycket lätt, överallt.
Dansar: Hemskt gärna! Det gör jag alldeles för sällan.
Lever: Förhoppningsvis väldigt länge till.

Sådär. Jag gillar listor för att man får rannsaka sig själv lite. Det känns lite renande faktiskt, ha ha.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej!! Vad jobbigt du haft det vännen..Men grattis till körortet!!!! Bara jag kvar nu...suck..Hoppas du mår bra? Ha det gott gumman!
Hälsningar Vickan

5:17 em  
Anonymous Anonym said...

uss konflikter på jobbet är aldrig roligt. Själv bävar jag inför det... på förlossningen finns många starka viljor. Ännu så länge så håller jag mig såååå låååångt i bakgrunden som jag bara kan.
kram på dig
Jenny

9:19 em  
Blogger sandra said...

Vickan:

Men gud vad roligt att du tittar förbi :-) Ja, det har varit lite tufft. Som tur var väger det roliga upp det jobbiga ändå.
Vi måste ses snart!

Kram

Jenny:

Åh, jag har också tänkt på det där med kvinnodominerad arbetsplats när jag reflekterat över mitt yrkesval... Finns det många kvinnor är det ju bäddat för konflikter. Skumt! Varför är det så kan man ju undra?

Kram!

5:19 fm  
Anonymous Anonym said...

Krya på dig kära du! Jag vet hur det kan kännas när stressen slår över.. Ta det riktigt lugnt nu och njut av kvällen!

Kram!

7:10 em  
Blogger Ulf said...

det där med att "blogga tjejigt"... :)

7:17 em  
Blogger sandra said...

Tack Ylwa!

Ja, du vet ju vad magkatarr handlar om ju ;-) Bara att ta det lugnt helt enkelt...

Kram!

7:17 em  
Blogger sandra said...

Ha ha ha, tjejigare kan det ju knappast bli faktiskt!

7:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home