fredag, mars 30, 2007

JAAAAAAAAAAA!

Det här är glädjens, lyckans och euforins dag... Jag har nämligen, i hemligaste hemlighet tagit mitt KÖRKORT!!!
Det är helt fantastiskt, och alla som har körkort vet nog vilka ljuva känslor jag känner just nu. Har redan varit ute och tagit en tur för mig själv, men jag ändå inte fattat att det är på riktigt :-) Tänk att en liten papperslapp kan påverka livet så mycket, ha ha.
Uppkörningen gick jättebra, även om mina nerver var hemska den här gången med. Jag lyckades dock följa alla trafikregler och när inspektören sa sitt: "Grattis till körkortet" höll jag nästan på att börja gråta. Maken stod utanför bilen och vankade av och an och det var helt ljuvligt att få hoppa ur bilen och ge honom en riktig björnkram :-)
Jag har nu ägnat halva dagen åt att ringa runt och meddela de härliga nyheterna, eftersom ingen (förrutom makens familj) visste att detta var på gång.
Idag finns det dock någon som delar min lycka extra, extra mycket och det är mannen som gjort detta möjligt: MIN UNDERBARA SVÄRFAR!!! Han har lärt mig köra bil från grunden och utan en enda körskolelektion har han hjälpt mig få känna den här lyckan och frihetskänslan och gjort det här möjligt. Likaså min svärmor som släppt iväg sin make många, många söndagmornar och kvällar, för att övningsköra. TACK TACK TACK TACK TACK till er helt enkelt!
Nu blir det snart en tur in till stan för att lämna av maken och hämta upp min syster. Stockholms innerstad första körkortsdagen, det ni, hi hi.
Tack också alla underbara bloggläsare som peppat mig igenom detta!

7 Comments:

Blogger Camillas lockar said...

Tjohoooo! Grattis! Superkul! Vilken härlig helg du får, sådär extra mycket liksom :-)

8:30 em  
Anonymous Anonym said...

Stort grattis! Underbart! :-D
Kramar

9:36 em  
Blogger Anna said...

*hoppar upp och ner och klappar händerna*

STORT grattis Sandra! Åhh, vilken lycka och vilken bergstor sten som måste fallit från hjärtat där :) Kör försiktigt nu!

KRAMAR!

10:28 em  
Blogger sandra said...

Tack allihopa!!! Ja, det är verkligen en bergstor sten som föll...

Det blir en extrahärlig helg och jag lovar att köra riktigt försiktigt :-)

KRAMAR!

8:19 fm  
Blogger Snäckan said...

Nej men åhhh vilken trevlig nyhet!! Kanske det var Simons extra tummar som gjorde susen ;-)

Kör försiktigt och NJUUUUT

Stor kram

6:07 em  
Anonymous Anonym said...

stooooooooooooooort GRATTIS vännen...
ut o kör försiktigt nu :-)

*kraaam*
Jenny

8:32 em  
Blogger sandra said...

Åh tack tjejer!

Är helt säker på att Simons extra tummar hjälpte till på något sätt :-)

Jag lovar att köra försiktigt och njuta extremt mycket av det här.

Stora kramar!

9:13 fm  

Skicka en kommentar

<< Home