tisdag, april 10, 2007

Shoppingdrömmar...

När New York närmar sig, börjar jag sakta men säkert eskalera mina shoppingplaner inför resan. När vi bokade tänkte jag att det inte skulle bli någon shoppingresa, utan det var upplevelserna som betydde mest. Med bara några veckor kvar har jag ändrat inställning lite grann. Jag hyperventilerar lite, lite grann när jag ser hur billigt det är med sneakers och dreglar lite lätt när jag hittade världens största shoppingoutlet med över 200 butiker, en timmes bussresa från New York. Idag informerade jag maken om att vi nog måste springa mellan butikerna när vi åker dit, så att vi hinner se allt. Han såg lite lätt skrämd ut (och han gillar ändå att shoppa)... Hur mycket shopping det blir, ja det återstår att se. Jag vet i allafall vad jag tänkte titta efter. Det blir:

- Sneakers, gärna 2 par. Tänkte mig ett par Converse med höga skaft samt ett par Adidas i retromodell.
- Tränings/myskläder, typ munktröjor, sköna byxor etc. Billigare i USA och betydligt större utbud. Har läst tips om att Victoria's Secrets har riktigt bra myskläder. Får jag kolla.
- Stretchjeans från GAP. Jag har otroligt svårt att hitta jeans som passar bra, men jag tänkte göra ett försök.
- Mellanstor väska i skinn. Älskar min bruna skinnväska, men behöver en lite mindre.
- Skönhetsgrejer från Philosophy. Luktar så gottigott och kostar typ halva priset där borta. Hårprodukter från Redken tänkte jag också slå till på.
- Baslinnen från American Eagle. Har blivit sugen efter att ha läst Ebba von Sydows hyllningar till dessa linnen. Är tydligen billiga dom också.

Sådärja. Sen tänkte jag faktiskt undvika att handla sånt som jag lika gärna kan handla här hemma. Typ svarta toppar och sånt. Det är ju roligare att handla upp sig på sånt som känns lite mer eget och kul.

Lite shoppingdrömmar för att drömma sig bort från tentan i arbetsrätt och förordningskunskap. Då känns det genast lite bättre!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag beställer ett par HankyPanky!!
//The Sister

4:41 em  
Blogger sandra said...

Det ska jag såklart hålla ögonen öppna efter :-)

Kram

8:40 em  

Skicka en kommentar

<< Home