söndag, november 19, 2006

Home sweet home

Nu är jag hemma igen efter kryssningen. Har varit hemma i ett dygn faktiskt, men inte orkat ta mig an bloggen ännu. Väl hemma hade jag en riktigt mysig kväll med älsklingen med god mat och dryck. Vi blandade "Caprinias" (ursäkta stavningen) och det var väldigt gott. Jag köpte ett par flaskor från taxfreen, då jag gillar att blanda drinkar då och då. Brasiliansk sockerrörssprit, Pitú, var en av dem. Spännande och gott.

Kryssningen var supermysig och riktigt avslappnande. Jag och J tog det lugnt och vilade ordentligt. Det blev inte så mycket party, men vi hann verkligen prata med varandra och det var kanontrevligt. Sånt behöver man ibland som vänner, tid med varandra. Det enda trista med kryssningen var all fylla på båten. Föga förvånande, men folk beter sig ju verkligen som svin. Fattar inte hur man står ut med sig själv när man vrålar, spyr och toksuper ett helt dygn. Smaklöst.

Idag har vi promenerat i två timmar, handlat mat med svärmor, lagat supergod pasta och soppa inför veckan och haft det rätt trevligt. Både är dock rätt stressade inför veckan. Maken har sin första arbetsdag på nya företaget imorgon (superspännande) och ska vara på resande en hel del fram till helgen. Jag har sista veckan på operation samt inlämning av arbete. Blir bra skönt när veckan är över! Då blir det 30-årsfest gånger två...