måndag, november 06, 2006

Drömmar om livet

För den som läst dagens lista står nog saken klart och tydligt. Jag älskade verkligen att vara på MVC. Att få vara en hel dag med bara barnmorskor och klämma dem på en massa information var verkligen motiverande. Nu förstår jag verkligen varför jag pluggar som jag gör. Så himla kul att få komma nära slutmålet för en dag. Att få jobba som dom gör är ju verkligen himmelriket för mig... Även om min dröm är förlossningen.

Ibland undrar jag var jag fått min fascination för graviditet och förlossning ifrån? Jag har varit superintresserad och läst allt jag kommit över i ämnet sedan jag var drygt åtta år gammal. Inget annat ämne kan får mig så intresserad som barnafödande. Och ändå har jag aldrig ens varit i närheten av att vara gravid själv. Även om jag varit sugen i ett flertal år... Det passar nog perfekt att jag söker mig till barnmorskeyrket. Då kan jag ju frossa i ämnet hela dagarna och låta min passion komma till användning i praktiken. Jag längtar också så otroligt mycket efter att få börja vidareutbildningen. Det är en av mina stora mardrömmar att inte få komma in. Så mycket betyder det för mig... Det är mer än ett jobb, det är en livsdröm.

Nu blir det till att slappa lite innan sängen kallar.

1 Comments:

Blogger Snäckan said...

Det är så otroligt inspirerande att läsa om folk som brinner för ett yrke som du gör. Om du skickar mig ett mail på snackansdagar@hotmail.com så ska jag ge dig lösen till vår bebissida. Det är om du vill kika förstås ;-) Kram

10:22 fm  

Skicka en kommentar

<< Home