söndag, november 05, 2006

Myssöndag

Festen igår var otroligt lyckad! Och vi är lite småtrötta idag, sådär dagen efter. Arrangörerna hade förvandlat hela sitt hus till en skräckupplevelse och hade till och med byggt upp en kyrkogård, med gravstenar i papp och gravljus, på tomten. Lyckat och läskigt...

Idag myser vi bara runt hemma och har sovit tupplurar och läst. Otroligt skönt. Lite senare ska vi laga en riktigt god söndagsmiddag och till och med kosta på oss en liten efterrätt. Jag har ett starkt behov av att baka och långlaga ibland och idag är en sån dag. Det blir en klassisk redd grönsakssoppa med hembakt bröd och morotskaka till efterrätt.

Imorgon ska jag ha en dags praktik på MVC. Och det känns ju definitivt som en höjdare för mig, en blivande barnmorska. Jag får gå med en barnmorska hela dagen och jag får väl klämma henne på lite spännande information om jag kan ;-) Nu är det också den allra sista veckan i primärvården och det känns riktigt tråkigt faktiskt. Har verkligen vant mig och börjat tycka om hemsjukvården och lagom till det är det såklart dags att sluta. En students vardag :-)

Nu ska vi snart upp och handla mat i den lokala Vivo-butiken. Vi brukar annars ta bilen till Ica Maxi, men utan bil blir detta rätt svårt. Vi får väl hoppas att de har vad vi behöver...

Ha nu en mysig söndagskväll!

2 Comments:

Blogger Anna said...

Hej där :)
Nu har jag hittat till dig också och vilken mysig blogg! Här kommer jag garanterat att kika in varje dag - du hamnade bums i min favoritblogglista :) Undrar vad det är som fascinerar så med att läsa om vad andra gör och hur de har det?

Hoppas ni är utvilade efter myssöndagen. Här har vi fortfarande magsjuka :(
Kram Anna

10:16 em  
Blogger sandra said...

Åh vad roligt, välkommen hit! Känner mig väldigt hedrad av att få vara med på din blogglista :-)

Usch vad trist att magsjukan härjar fortfarande... Hoppas ni blir friska fort!

Ja, visst är det helt fascinerande att man blir lycklig av att läsa om andras vardagsliv! I bloggens värld är varje inköp av kaviar och mjölk helt fascinerande ;-) Slår alla dokusåpor som finns!

Kramar Sandra

8:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home