torsdag, november 09, 2006

Puh

Nu har jag gjort min sista dag inom primärvården. Det känns bitterljuvt på något vis. Skönt att vara klar, men jag kommer att sakna min handledare. Vi har blivit ett riktigt superteam dessa veckor, ha ha.
Nu blir det till att ladda (plugga) till läkemedelstentan jag har på lördag. Imorgon sitter jag och J och pluggar tillsammans och det känns väldigt tryggt. Vi är effektiva tillsammans.

Idag tycks det ha utbrutit en Viktor & Rolf-hysteri i landet. Folk har tokköat och varit som galna för att få tag i nåt plagg ur kollektionen. Kan själv medge att jag är lite sugen på den hallonröda kjolen jag sett, men jag skulle knappast köa i timmar för den.

Imorgon bitti skall det också bli en sovmorgon för min del. Superskönt att inte ställa klockan!

Nu, en lista, för att pigga upp mig själv i höstrusket.

Nöjd med: Att ha fått fina omdömen på praktikens slutbedömning.
I dag: Ska jag pina mig ut på långpromenad med maken. Suck, stön, orkar inte! Men det brukar bli mysigt.
Skor: Riktigt tokfula gamla aerobicsskor bär jag dagligen just nu. Man vet aldrig vad man sätter fötterna i inom hemsjukvården...
Dricker: Oj, har visst inte druckit någonting idag. Skärpning får det bli.
Borde: Plugga läkemedelsräkning ikväll. Men det tänker jag inte. Får bli imorgon.
Äter: Helst en hel häst just nu. Är inne i en hungrig period. Ikväll blir det rårakor. En favvo.
Kläder: Svarta träningsbyxor med dragskor samt svart J Lindeberg-munkis. Praktiskt och trist.
Läser: För tillfället Amelia om kvällen. Samt en "Vänta Barn" bok jag fick på MVC-praktiken.
Gör gott: En skön stund i soffan med en tidning och lite gott. En god drink skulle också göra susen idag :-)
Kylskåpet: Är rätt tomt. Finns dock ägg, grönsakssoppa, purjolök, mjölk och rotsaker. Samt mineralvatten. Inget roligt. Inget gott. Snyft!
Sover: Mycket gott. Varje natt.
Har: En pysslig make, som för tillfället bygger om en lampa till sin far.
Senaste inköp: Pastasallad på lunchen.
Funderar : Framtida jobb. Är jättenervös inför att söka jobb i vår. Är inte så rutinerad precis... Ska börja slipa på min CV snart.
Längtar: Till jul. Dofterna, smakerna, julmusiken och ledighet. Lovely!

Nu ska det rivas potatis för fulla muggar!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du är så värd din hemmadag idag även om jag vet att du inte på något vis är ledig.

Tack fär en mysig långpromenad igår. Snart är det helg även för mig!

B

7:48 fm  

Skicka en kommentar

<< Home