onsdag, november 15, 2006

Puh

Idag har jag varit på uppvaket på St Göran. En lärorik dag med nyopererade patienter i fokus. Jag har fått byta kateterpåsar, späda läkemedel, hänga dropp och annat matnyttigt. Samt övervakat patienterna såklart. Ett minus fanns dock. Patienternas fruktansvärda andedräkter. Efter fasta, slangar i halsen och narkos har man inte någon Läkerol-breath precis ;-) Lite oproffsigt av mig att delge den iakttagelsen på bloggen kanske?! Men det är ju faktiskt min blogg och jag pysslar om patienterna trots odörerna såklart :-) De flesta är ju så himla rara och mysiga...

Ikväll blir det övningskörning och för att förhindra tunnelseende till följd av trötthet bör jag nog ta mig en liten lur på soffan inom kort. Maken är på ingång, så att det kanske får bli en tandemtuppis, ha ha. Ha en härlig kväll nu!

4 Comments:

Blogger Snäckan said...

Tandemtuppis, det var ett roligt uttryck, hehe

4:36 em  
Blogger sandra said...

Åh, där var du snabb, hi hi :-) Visst har det en viss charm, uttrycket.

/Sandra

4:38 em  
Blogger Anna said...

Instämmer i fnissandet - tandemtuppis, det lät gulligt!

Vad spännande dina dagar låter - har själv en gnutta blodskräck och det var nog det som hindrade mig från en bana inom vården. Tycker mycket om att ta hand om andra och skulle nog egentligen trivts bra med just sjuksköterskeyrket...

Och gud vad spännande det måste vara att sikta på barnmorska! Kan tänka mig att det måste vara ett av de mest fantastiska jobb man kan ha, förutom de gånger då det inte går bra. Ska du läsa vidare direkt när du är klar sjuksköterska?

Hoppas du har en bra dag!
Kram :)

1:29 em  
Blogger sandra said...

Anna

Jag hoppas ju verkligen att sjuksköterska och barnmorska är de drömjobb jag föreställer mig. Tror faktiskt det ;-)

Jag ska försöka läsa vidare så fort det bara går efter grundutbildningen. Det kan ju vara rätt svårt att komma in i Stockholm vad jag vet... Men det är det solklara målet snabbast möjligt!

Jo, blodskräck kan ju vara ett hinder i sjuksköterskeyrket (och kanske speciellt som barnmorska), jag spillde ner mig med blod senast idag. Man vänjer sig nog dock, jag är själv rätt skräckslagen inför bajs och kräks, men det funkar.

Kram och tack för dina härliga tankar!

/Sandra

9:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home