torsdag, september 21, 2006

En lista!

Vad sa du senast: "Vi hörs", till min mamma.
Vad sa någon senast till dig: "Nu kommer min buss!" Sagt av mamma.
Vad önskar du att någon sa till dig just nu: "Vill du ha en kram?" Längtar mycket efter maken just nu om dagarna. Vi har alldeles för lite tid att kramas just nu...
Vilken skvallertidning köper du helst: Läser främst skvaller på nätet. Annars läser jag helst skvaller hos frisören.
En kvinna jag aldrig skulle vilja vara: Anna-Nicole Smith.
Det mest irriterande ljudet jag vet: Hatar att äta frukost med andra människor. Sörplande, smackande, tuggande etc. på morgonen gör mig galen! Vad har jag alltid i min kyl: Lättmjölk och ägg.
Vad har jag alltid i mitt skafferi: Havregryn, krossade tomater och kaffe till min älskling.
Pinsammaste boken i bokhyllan: De pinsammaste titlarna hamnar aldrig i bokhyllan :-) "Ebbas Stil" känns dock lite pinig, även om den faktiskt är bra och kul.
Vilken tå är längst på dig: Min stortå.
Persienner eller rullgardin: Har inga persienner, så det blir rullgardin.
Panta burkar eller slänga: Panta. Givetvis!
Hur ser dina sängkläder ut: Just nu vita i lite räfflad kvalitet. Krispiga och härliga!
Hur många sms får du per dag: Högst 5.
Vad ville du heta när du var liten: Jag tyckte att det var fräckt att stava Sandra med Z. Det tycker jag inte längre!
Älsklingsfärg som barn: Minns inte...
Älsklingsfärg nu: Svart på kläder och gärna vitt och rött i inredning.
Ny serie som verkar bra: Ser fram emot Ann Söderlunds "hemma hos-dokusåpa". Tycker att hon är rolig att läsa.
Töntigaste reklam: Har alltid haft svårt för Jock Bärdryck-reklamen. Nu är den inte aktuell, men en gammal man med äcklig röst är speaker. Annars ogillar jag reklamfilm som regel och sätter på mute-knappen eller byter kanal.
Egenskap du saknar hos dig själv: Lite mer driv och energi när det gäller jobb och karriär. Samt tålamod med det mesta.
När grät du senast: Igår. Pratade om bebis-längtan med maken och det är ett känsligt ämne för mig...
När skrattade du senast: Igår. Vi funderade över möjliga outfits till min systers maskeradfest med tema barnkalas/barnfigurer. Tanken på mig som Karlsson på taket, fick det att brista rejält!
Vart önskar du att du var just nu: Var som helst med min älskling och då hemskt gärna i NY, vår nästa drömresa.