onsdag, oktober 11, 2006

Sorgligt

Det verkar gå en våg av separationer genom min klass för tillfället. Jag pratade med en klasskompis idag som precis separerat från sin make och jag vet om minst två till. De har en tvååring och en bebis tillsammans och jag tycker bara att det är så himla sorgligt... Jag hoppas verkligen att de kan hitta tillbaka till varandra. Småbarnsföräldrar som inte lyckas hålla ihop sina förhållanden är ju så vanligt, men så himla tråkigt :-( Jag önskade att fler orkade kämpa på och hitta en väg tillsammans, men det är så himla personligt vad man orkar och vill. Jag dömer verkligen ingen, det är bara reflektioner från min sida...


Ikväll blir det räkor med bröd till middag för mig. Maken vill ha rejäl mat. Jag orkar inte mer stabbig mat, efter veckor av linsgrytor, vegetarisk lasagne, köttfärslimpa och annat lagat. Så lite räkor är ju perfekt. Kanske lite vin också? Fast, det skulle ju se ut om jag luktade vin imorgon på BVC ;-)

Ha en skön onsdagskväll!

3 Comments:

Blogger Sissi said...

Hej! Skulle bara meddela att jag länkar till dig på min nya blogg. Så snart den är klar är du givetvis välkommen att läsa på den om du vill - bara be om lösenordet! :-)

Ha en bra dag!

9:29 em  
Blogger annalena brych said...

Hej Sandra, hittade hit genom din brors blogg. Så nyfiken som jag är, var jag ju tvungen att titta in till dig.
Visst är det sjukt att folk gör det lätt för sig och inte försöker kämpa, helst om man har barn tillsammans.
Ha det så gott nu, tittar säkert in här igen.

4:29 em  
Blogger sandra said...

Välkommen hit Annalena! Ja, det är djupt sorgligt att familjer går sönder överlag... Jag ska titta in på din sida också inom kort :-)

7:18 fm  

Skicka en kommentar

<< Home