onsdag, oktober 11, 2006

Dags att dra vidare?

Nu börjar jag tröttna på BVC efter mer än en vecka. Sorgligt nog. Bebisarna och barnen är jättesöta och charmiga, men som student får man inte göra något handfast, utan står bara brevid och granskar och iakktar hela dagarna. Det är förvisso spännande och jag har lärt mig mycket, men nu vill jag snart börja göra lite mer konkreta saker. En vecka hade nästan räckt på BVC. Min handledare är också av den lugna, lite långsamma sorten och det gör att jag blir lätt rastlös också. Dock är hon mycket duktig, kunnig och trevlig mot mig. Och det är ju huvudsaken.

Ikväll blir det äntligen en lugn kväll hemma. Vi håller igång hela dagarna och kvällarna just nu och då känns det himmelskt att få gå och skräpa hemma några timmar en kväll. De tidningar jag prenumererar på hinner jag inte läsa längre och jag kommer aldrig någon vart i min nya deckare "Predikanten". Normalt läser jag väldigt, väldigt mycket och det är lite lätt jobbigt att inte hinna med faktiskt. Blir lite tomt :-)

Mitt i månaden har jag kommit på en hel del saker jag behöver köpa, ju snabbare desto bättre ;-) Synd bara att lönen redan är slut, hi hi.

1. En gosig halsduk och handskar. Fryser och hittar inga från förra året...
2. Långärmade tröjor. Har bara 2 stycken. Jag undrar hur det gick till? Båda är svarta dessutom, så en liten färgklick skulle inte vara helt fel. Gärna tunnstickade tröjor eller i skön trikå.
3. Nya träningsbyxor och nytt träningslinne. Jag hinner inte tvätta upp mellan träningsgångerna och man svettas rätt ymnigt under ett Body Kombat-pass. De måste vara extremt bekväma, inte glida upp eller glipa, och tåla höga kickar :-) Jag har bara en uppsättning som uppfyller de kriterierna just nu.

Sådärja. Det blir väl till att handla i november, men det är så irriterande när man verkligen behöver något och tvingas vänta. Jag har inte det bästa av tålamod...

Nej nu börjar jag få bråttom. Jag tenderar att surfa och blogga på mornarna och har lite svårt att slita mig. Det är bara att hoppa in i duschen och snabbfixa håret (lättare sagt än gjort dessa dagar) och kuta iväg.