måndag, mars 26, 2007

And I'm back

Fjällen var verkligen supermysig. Hela vår weekend har varit kanon, med sol, snö, skidåkning, häst och släde, våfflor och andra härliga ingredienser. Fjätervålen var en riktigt mysig ort (med lite halvskumt namn, ha ha) och lagom för en livrädd skidåkare som jag. Lugnt och folktomt i backarna, bara två liftar och allmänt trevligt. Misstänker att jag kommer att kunna lägga ut lite bildbevis framöver, men då jag inte hade med mig kameran själv, så beror det på vad andra har knäppt för bilder.

Känns lite halvsådär att vara tillbaka i Stockholm igen, måste jag säga. Praktiken drar igång igen och den känns ju, som bekant, inte helt klockren för mig. Veckorna innan fjällen har jag dessutom dragits med en riktigt bedövande trötthet, dygnet runt. Är sovfärdig i stort sett hela tiden. Riktigt irriterande och halvskumt, då jag normalt är rätt pigg... Med lite självkritisk blick kan jag misstänka att våra något sämre matvanor den senaste tiden kan vara en bov, likaså stress, brist på motion eller lite deppighet. Ska försöka öka på dosen motion och frisk luft, samt skärpa till matvanorna lite grann, med mer frukt och grönt på menyn. Då hoppas jag på att både stressen och deppet ger med sig på sikt och att jag orkar med vardagen lite bättre än nu...

Förresten bestod nästan hela gårdagen av en mastodontlång övningskörning. Hela vägen hem, drygt 50 mil, satt jag bakom ratten och körde. Det kändes jättebra och lite roligt att jag orkade (naturligtvis hade vi lite paus under resan). Jag hoppas, hoppas att det där jäkla körkortet fixar sig snart. Energitjuv är det rätta namnet på körkortsstressen.

Ha en nice måndag!

2 Comments:

Blogger Camillas lockar said...

50 mils övningskörning?! Herregud. Wow. Jag är definitivt impad. Förstår att du måste blivit trött.

9:30 em  
Blogger sandra said...

Ja, huvudet var ju lite trött sen, ha ha. Tanken var inte att jag skulle köra hela biten, men det bara blev :-)

5:08 fm  

Skicka en kommentar

<< Home