torsdag, november 23, 2006

Självständig, jag?

Maken har nu varit borta i snart tre dagar och jag har återigen bevisat för mig själv att jag är rätt kass på att vara ensam hemma. Jag har lyckats stöka ned alla rum, äta skräpig mat samt inte koka morgongröt (som vi alltid äter) utan äta torrt bröd utan pålägg istället. Rena ungkarlslivet! Kan vara upplyftande nån dag eller så, men nu är det dags att ordningen återställs här hemma. Och maken kommer hem ikväll. Jag längtar!

Sista dagen på operation är det idag. Och jag har klarat av operationsdelen nu. Idag ska jag söva patienter istället. Igår var jag med vid en benamputation. Det mest spännande ingreppet hittills! Av hänsyn till känsliga läsare går jag inte in på detaljer, men att det var lite halvläbbigt kan nog alla räkna ut...

Hmm, nu borde jag verkligen sätta fart, så att jag hinner med min buss. Men av nån mystisk anledning har jag lite svårt att komma ur fåtöljen. Skumt ;-) Fasen, nu har jag glömt att printa en lapp jag måste ha också. Då blir det bråttom igen, suck.

Ha en bra dag!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ahhh jag minns mina dagar på op, fast med ett leende, det är ju inte sååå länge sedan, knappt två år sedan. Jag var på gynop och såg saker göras med kvinnliga underliv som jag aldrig i min värsta fantasi kunde föreställa mig. *gahhhh*

annars måste jag säga att det du beskriver när du är ensam hemma är unjefär vad jag lyckas med på dagarna när jag går hemma med filippa. stökar ned när jag borde städa, äta skräp mat ( eller än värre , ej äta alls) o inte gör jag allt jag borde heller...
jag får redovisa bättre i bloggen , då brukar jag skärpa mig när jag vet att folk ser det ;-) *flinar*

*stor kram*
Jenny

6:55 em  
Blogger sandra said...

Åh, härligt att höra att jag inte är ensam ;-) Det är så himla lätt att förfalla och jag har ju inte ens en gullig bebis att skylla på!

Gynop var såklart min drömplacering, men jag kan verkligen tänka mig att det förekommer rysligheter! Idag var jag på uro-op och det var inte så nice heller...

Kul att du tittar förbi!

Kramisar

6:58 em  
Anonymous Anonym said...

Jag tittar förbi oftare än vad jag skriver tror jag.. ;-) speciellt nu mitt i sluttentan. Men jag sall skärpa mig på att kommentera så du ser att jag kikat in...

Jag hade jätte tur med placeringar eftersom jag vart placerad på gyn utan att ens be om det, fick även vara med på ett kejsarsnitt på op placeringen o det var så fint så.,... fast jag vart ju själv höggravid den gången. Fast då med mellan sonen, tänk jag har fått två barn under utbildningen, kan knappt fatta det själv.Men du snart är du fäääärdig med :-)
*kram*
Jenny

9:10 em  
Blogger sandra said...

åh vilken tur du hade med placeringar. jag drömmer verkligen om att se ett snitt. de flesta i min klass fick vara med om detta och jag är avis! och själv fick jag min mardrömsplacering ortopedi. ja ja, men jag misstänker att man får uppleva snitt i den framtida karriären ändå ;-)

ja, det är inte långt kvar till examen nu. jag lääängtar. och är jättepirrig inför jobbsökandet...

många kramar!

1:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home