fredag, november 03, 2006

En härlig dag!

Det är något visst med fredagar för mig. I allafall under praktiktiden. Igår var jag åter på benen och firade detta med ett långt arbetspass, body kombat och kebab. En riktigt bra dag faktiskt!

Idag blir däremot en fantastisk dag! Om några timmar, efter att först ha slappat lite syndigt, ska jag göra mig tjusig och åka in till stan och träffa sötaste svärmor. Väl där ska vi luncha, shoppa, tjejprata och säkert hinna med en fika också. Helt enkelt en sån dag jag längtat till och suktat efter i veckotal under den icke-glamourösa praktikperioden. Jag må framstå som ytlig (och det kanske stämmer till viss del ;-) men jag diggar inte att gå i praktiska tråkkläder i nån större utsträckning. Gärna arbetskläder på sjukhus, men inte oömma jeans och fleece, något som är nödvändigt för att klara hemsjukvårdens påfrestningar. Det får mig att känna mig så himla ful och oattraktiv. Så idag ska jag klä på mig riktiga kläder och kanske till och med ta mina stövlar istället för praktiska vinterkängor? Och fixa frisyren och lite smink. Härligt.

Imorgon är vi bjudna på Halloween-party med skräcktema. Jättekul att bli bjuden på fest! Men. Jag. Vill. Inte. Klä. Ut. Mig. Punkt. Maken och jag smälter fortfarande den svåra Spöket Laban-missen från förra maskeraden och jag vill inte riskera ett till missöde. Jag vill vara snygg när jag går på fest! Det är ju då man har chansen att glänsa lite ju. Är det inte så? Tänker nog i allafall bjuda till lite, för värdarnas skull såklart, och gå som en lite läskigare prinsessa. Min fluffiga tiara, svarta kläder, mörk sminkning och ett par draculatänder kanske? Åh, jag vill verkligen inte... Det roligaste vore ju faktiskt att klä ut sig till nåt jag finner läskigt, men som inte ingår i de klassiska skräckkategorierna. Lasse Berghagen, Carola och Leif "Loket" Olsson är för mig rätt läbbiga, men hur sjutton skulle det se ut! Vi får se vad det blir. Kanske bjuder jag på bildbevis i bloggen senare i helgen?

Nu ska jag snart njuta av ett avsnitt av Oprah, min favvotalkshow sedan mycket ung ålder. Det är inte ofta man är hemma under "Oprah-tid", men idag så.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du är så himla värd din mysiga fredag. Hoppas du handlar dig någonting du behöver eller bara vill ha.

B

1:32 em  
Blogger Snäckan said...

Jag gillar heller inte att klä ut mig!! Men det skulle verkligen vara en syn att se dig som Leif Loket Olsson, mohahaha! Ha en skön shoppinngrunda och en trevlig helg!

8:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home