onsdag, oktober 18, 2006

Vardagslyx

För tillfället känns inte min vardag speciellt lyxig, utan rätt stressig och tung faktiskt, men vad passar då bättre än att lista sina 5 favoriter när det gäller vardagslyx. Daniella utmanar, så då blir det till att tänka till.

1. En glossig tidning och en smarrig godispåse en ledig dag. Gärna hemma på soffan. Himmelskt...
2. En sovmorgon man inte räknat med.
3. Att spontangå på restaurang mitt i veckan med trevligt sällskap.
4. Bubbelbad i badkaret.
5. Nya strumpor, välordnade i strumplådan. Riktig vardagslyx för nån som jag, som ständigt och desperat försöker matcha ihop övergivna stackare...

Kul utmaning faktiskt! Jag tycker nog faktiskt att vardagslyx är den bästa lyxen. Vardagen är ju så himla vanligt förekommande och därför är det bäst att göra den härlig (har lärt mig det av fina svärmor, en expert på vardagslyx ;-).

Jag har kämpat igång praktiken på Vårdcentralen. Har lite besviket konstaterat att det är 95 procent hemsjukvård det handlar om och väldigt lite mottagningsarbete. Vårdcentralen är nämligen strikt uppdelad i hemvård/mottagning. Ska gå någon dag på mottagningen också, men det var verkligen den jag hade sett fram emot. Att faktiskt få ta emot patienter med varierande åkommor och ålder. Nu är det mest åldringar (de dominerar såklart sjukvården överallt) och även om de är härliga att jobba med, så känns det som jag sett det förrut. Dock har jag fått göra några stora såromläggningar och annat nytt och min, helt underbara, handledare skall försöka hjälpa mig att få se allt jag vill. Hon är väldigt härlig att umgås med och väldigt duktig på att handleda. En riktig fena på venprover (vanliga blodprover) lär jag ju bli också. Det är mycket sånt, eftersom patienterna inte kan ta sig till lab.

Nu försöker jag få ihop ett arbete om primärvården som skall in om några veckor. Det går sådär, men det är ingen brådska ännu, som tur är.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Livet är hårt men roligt, hjärtat. Jag hejar på dig hela tiden.

Puss från maken B.

2:45 em  
Blogger sandra said...

Roligt är det definitivt. Jag uppskattar hejarramsorna ;-) Puss på dig sötaste!

3:19 em  
Anonymous Anonym said...

Fina svärmor!Det gillade jag!
svärmor

4:32 em  
Blogger Snäckan said...

Jag skriver under på alla dina förslag till vardagslyx direkt! Åh så härligt det vore att få kombinera och göra alla på en dag, det skulle vara den ultimata lyxpyxen!

6:30 em  
Blogger sandra said...

Svärmor

Ja, du är ju fin ju! Kram

Snäckan

Ja, det har jag inte tänkt på. Det vore ju den absoluta lyxdagen. Tänk om man fick en sån :-) Roligt att du håller med.

7:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home