söndag, oktober 15, 2006

G A C A7 B D


Jodå, alla musikkunniga. Visst är det gitarrackord jag hänsyftar i rubriken. Igår fick jag för mig att det var dags att lära sig spela gitarr. Jag fick en jättefin gitarr av min bonuspappa förra födelsedagen och det har grämt mig att jag inte kan spela. Men nu är det ändring på den saken. Hela gårdagskvällen och delar av dagen idag har gått till att lära sig ackord på ackord. Maken och jag har trallat och sjungit tillsammans och det är himla skoj. Tänkte kanske inte bli nån gitarrist precis, men några goa ackord för hushållsbruk är ju inte fel.
Helgen har annars varit både rolig och avslappnande. Övningskörning och träning såklart. Och så har jag hunnit läsa nästan en hel deckare. Himmelskt!

1 Comments:

Blogger Snäckan said...

Bra idé nu när höstkvällarna är kalla och mörka ;-)

11:32 fm  

Skicka en kommentar

<< Home