torsdag, oktober 26, 2006

Nya vanor...snark!

De senaste veckorna har maken och jag fått en ny, gemensam vana. Vi somnar i soffan, nästan varje kväll, innan tio. Vardag som helg. Från minuten vi kommer innanför dörren efter jobb/studier, kämpar vi för att hålla oss vakna och umgås. Sen somnar vi sött i soffan under filten, fortare än vi önskar. Det måste nog vara höstvädret och mörkret som dragit ned rullgardinen, även om det dessutom är full rulle för oss båda ständigt och jämt. Jag tycker dock att den nya vanan är ytterst mysig. Att somna i soffan, kvällen innan en ledig dag är himmelskt! Att bara få duna in och strunta i väckarklocka och matlåda. Så får det nog bli ikväll, efter övningskörningen... Imorgon är det plugga-hemma-dag. Inlämning av stort arbete om en vecka.

Idag ska jag börja planera arbetet och bli mer självständig på praktiken. Vill inte. Är för trött. Gillar att hänga med ;-) Så det känns inte helt roligt i magen att gå dit idag. Skumt egentligen, då jag normalt är en person som älskar att strukturera, planera och vara självständig. Jag känner mig dessutom rätt främmande i hemsjukvården fortfarande och har ett urtaskigt minne över vilka patienter jag träffat och inte. Men som vanligt blir det säkert kanon när man varit där. Livet brukar ju vara så, på något sätt. Det fixar sig.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det kommer att bli bra, det är bara prestationsångest. Det hör till. Jag är övertygad om att du kommer att bli världens bästa "syster", och jobbet är slitigt ibland men också både meningsfullt och roligt.
Det hör nog till utbildningen att känna så som du gör ibland, det hände många på "min tid".Mig med.
Jag hejar på dig vackra Sandra!
Kram
Anna

6:24 fm  
Anonymous Anonym said...

Du är säkert kanonduktig idag. Älskar dig. Kämpa på!

Städaren och kaffekokaren B

9:29 fm  
Blogger sandra said...

Åh vad ni är gulliga!

Ja, det är nog absolut prestationsångest. Skönt att höra att det inte bara är jag! Det känns väldigt meningsfullt många gånger och det är ju himla skönt. Jag tror att jag kommer gilla att vara "syster" men längtar tills jag har mandat att ta egna beslut.

Mååånga kramar

3:40 em  
Blogger Snäckan said...

Gillar också att somna in och sussa en stund i soffan med älsklingen. Det är dock mindre skönt när man vaknar upp men jordens nackspärr ;-)

6:48 fm  
Blogger sandra said...

Betydligt mindre skönt! Får ni plats hela lilla familjen i soffan då fortfarande ;-) Eller tar stora magen platsen?

6:50 fm  

Skicka en kommentar

<< Home