fredag, oktober 20, 2006

Äntligen fredag

Det är helt underbart att vakna en fredagsmorgon, utvilad och med en ledig (nåja, studier såklart) dag framöver! Det är en lyx jag upplevt de senaste veckorna, men så sliter man desto mer under de fyra dagar på praktiken veckan bjuder på.

Nu har jag börjat ta emot patienter på öppen mottagning och jag tycker att det är enormt roligt! Det är mest blodtryckskontroller, men man får reda på så mycket om patienterna genom deras småprat. Dessa möten gör att jag förstår mitt yrkesval. Vissa situationer får mig annars att undra varför jag gör detta? Att gå hem till människor som lever i misär är inte speciellt kul. Det tar ända in i hjärtat att se detta. Att människor lever med avföring på golvet och annat ovärdigt, är hemskt. Men nu ska jag koppla bort praktiktankarna under helgen och fundera på det privata istället.

Förra fredagens myskväll blev ju en stor succé och vi har levt på den känslan sen dess. Ikväll vet jag inte vad vi ska göra, men att ta det lugnt tillsammans är givet. Maken har även besked att ta emot idag, som säkert diskuteras flitigt till kvällen. Oavsett utgång. (Du vet väl att du är superbäst va? ;-)

Systern min ringde imorse och planerade för en present vi tänkte ge mormor med make. Jag och maken tänkte ge bort ett inramat bröllopsfotografi (självupptaget kanske?) men syster och mamma spann vidare och vill göra ett collage med bilder. Kul!

Maken har precis föreslagit bio och hamburgare till kvällen. Vi får se...

Trevlig helg alla läsare!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag vet att jag är superbäst, hjärtat! Hur kan man vara annat med dig som stöd?

Puss från maken B.

1:41 em  
Blogger sandra said...

Ha ha ha, alltid lika självgod ;-) Tack så mycket för komplimangen! Puss

1:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home