torsdag, oktober 19, 2006

Morgonblogg

Jag längtar otroligt mycket till ikväll. Då har jag nämligen gått färdigt min första praktikvecka och kan pusta ut lite till på måndag. Det tar enormt på krafterna att byta arbetsplats hela, hela tiden och helgen är extra efterlängtad. Lagom tills man lärt känna arbetskompisarna och arbetsplatsen är det dags att säga adjö. Jag kommer aldrig att vilja jobba i pool som sjuksköterska, det är ett som är säkert. Jag gillar att ha jobbarkompisar och den trygghet en fast arbetsplats kan ge. Skulle aldrig orka byta hela tiden. Inte min grej.

I helgen blir det kalas hos mormor och hennes man. Det blir himla trevligt, men vi hade ursprungligen sett fram emot en helt ledig helg, utan något inbokat alls. Både jag och maken behöver varva ned några varv och helgen var tänkt till det. Men man kan inte tacka nej till mormor och hennes man är rätt skröpplig, så jag vill ju verkligen umgås med dem.

Nu är det dags att springa iväg och försöka komma fram till min handledningsplats, trots gröna t-banelinjens problem. Suck! Ha en bra dag.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag tror att det blir en riktigt avkopplande och skön helg, hjärtat. Hoppas du kom fram i tid!

Puss från maken B.

7:25 fm  

Skicka en kommentar

<< Home