fredag, oktober 27, 2006

Grattis!

En av mina favvomänniskor i världen fyller år idag! Födelsedagsbarnet är upptagen med en massa kurser och annat, så det blir tyvärr inget firande i år. Inte officiellt i allafall :-) Ett stort grattis i allafall! Och många kramar! Du vet ju vem du är ;-)
Idag är det äntligen fredag igen. Det har blivit min favoritdag i veckan, märker jag. Arbetsveckan är slut och hela helgen ligger framför mig.



Denna helg går nog i bilens tecken, då vi både skall försöka sälja vår nuvarande samt se ut en ny tjänstebil inför makens nya jobb. Kul att köpa ny, men inte ALLS kul att sälja den gamla. Maken tvingades till en stenhård säljduell igår, när han skulle visa en potentiell köpare bilen. Vår bil är gammal, men i mycket gott skick och inte alls någon skitbil. Köparen hittade "fel" efter "fel", bjöd typ 0 kronor och var ytterst aggressiv i sin ton. Maken kom hem, helt slut, och hade till slut enats om ett pris som är ok, men en besvikelse. Bilen är dock inte såld ännu, utan troligtvis blir det affär ikväll. Skönt blir det, när det blir klart. Då vill jag aldrig mer sälja en bil. Fy! Underverket kan beskådas ovan i allfall... Och vi har verkligen uppskattat den bilen... Snyft.
Ikväll blir det nog mys framför Idol, som det faktiskt brukar bli här hemma. Även om jag tycker att årets startfält är tråkigast hittills. Jag hittar ingen favorit, även om jag försöker. Många är duktiga, men det där lilla extra saknas tycker jag. Dock är det ju himla skönt att krypa upp i soffan och njuta av lite musik efter långa veckan.
Jag har för övrigt ett mycket starkt shoppingbehov just nu. Dels behöver jag verkligen införskaffa en fin halsduk och vantar och sen vill jag verkligen, verkligen ha en ny väska och plånbok. Fina, i svart skinn. Jag har däremot så himla svårt att hitta nån väska jag gillar. Har hittat en skitsnygg på MQ, men jag är rädd att den är slut när jag väl kommer till skott. Men sukta, det får man!
Önskelistan just nu är i allafall:
1. Väska och plånbok
2. Halsduk, vantar/handskar och en basker. Nåt som passar med min nya, svart duffelkappa.
3. Varm, tunnstickad kofta som går att ha över kortärmad klänning. Har akut brist på koftor och tröjor.
4. Stickade strumpbyxor att ha till kjolar och klänningar såklart.
5. Vinterbetonad klänning med lång ärm. Skitsvårt att hitta nån snygg.
6. Massor av nya strumpor. Oglamouröst, men det är också sockor med hål i! Något jag har i överflöd...
7. Snygg kjol. Har bara en.
Jahapp, det blev en lång lista det. Vi får se om jag kanske kan få bocka av nån punkt denna månad...
Nu blir det lite motion i det svala, friska höstvädret (läs: blåsiga, kalla och regniga), för jag får lite klaustrofobi av att sitta stilla inomhus just nu. Vad är det som hänt med mig? Tjejen som är berömd för att kunna sitta still i dagar, veckor och månader... Skumt!
Ha en härlig helg, ni som läser här!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Är det jag???
Ser fram emot en shoppingrunda, det är kanske bättre än centralbadet? Eller shopping först och sen badet?
Kanske vi ska ta en semesterdag?
Jag behöver nya glasögon men ingen väska....Tyvärr! Fast man kan ju kanske köpa saker man inte behöver!
Kram

10:43 fm  
Blogger sandra said...

Såklart är det du!!! Vem annars? ;-)

Åh, både shopping och centralbadet låter ju fantastiskt, måste jag säga. Gärna en kombo!

Skulle älska en semesterdag, kan säkert fixa nåt med praktiken på nåt sätt.

saker man inte behöver är väl nästan de roligaste att köpa? är det inte så :-)

nu är det bilvisning på gång igen... spännande!

11:23 fm  
Blogger Snäckan said...

Instämmer att fredagar är den absolut bästa dagen och det är en skön känsla att ha hela helgen framför sig. Skulle också behöva ner på stan för att shoppa loss på lite nödvändigheter, typ smink och sånt ;-)

6:46 fm  
Blogger sandra said...

Ha ha, livets nödtorft, eller hur :-)

Känslan av en frusen måndagsmorgon är ju tyvärr inte riktigt lika angenäm som fredagen, måste man konstatera ;-)

Kram!

6:49 fm  

Skicka en kommentar

<< Home