fredag, september 15, 2006

Upp i sadeln, stövlarna är här!


Gårdagens höjdpunkt var definitivt ankomsten av de stövlar jag beställt från La Redoute för några veckor sedan. Hösten brukar i regel bestå av ett evigt letande av stövlar som sitter bra på mina (enligt stöveltillverkarnas mått) breda vader. Många besvikelser brukar det bli när det ena kanonsnygga paret efter det andra säger stopp, halvvägs upp på vaden, men icke denna gång! Dessa stövlar, som jag beställde i svart, har som synes resår på sidorna. Och vaderna får därför plats perfekt! Som bonus är de oerhört snygga och passar till mycket. Har velat haft ett par i ridstövelmodell i flera år. Och äntligen blev det min tur! :-)

Annars finslipar jag på veckans följetong, hemtentan, som nu skall lämnas in om bara några ynka timmar. Den blir rätt medelmåttig, om man skall vara riktigt generös. Men det är lika bra att lämna in. Så får man komplettera om det behövs. Bättre det än att skriva om den senare!

Idag ligger också ett paket från buzzador och väntar på mig på posten. Anmälde mig för typ 100 år sen och nu får jag mitt startpaket. Undrar vad det är för spännande? Buzzador är för övrigt en tjänst där man får prova nya varor och produkter mot att man kollar med sina vänner vad de tycker om sakerna. Mun-mot-mun-marknadsföring. Får se om det är nåt att ha. Verkar kul i allfall!

Nu är jag dessutom gräsänka igen. Trist, trist, trist! Maken åkte till Helsinki imorse på kurs. Härligt nog får jag dock chansen att träffa min härliga barndomsvän V och övningsköra med svärfar i helgen. Det blir kul!