tisdag, september 12, 2006

Leda i tentans tecken

Jag väntar på något att något väldigt spännande skall trilla ned i min brevlåda just nu... Kan inte avslöja alltför mycket, då det är en överaskning till maken. Han fyller år om ett par veckor och jag har beställt en alldeles utomordentligt fin present till honom från Isas underbara shop. Han vet att han ska få en tavla därifrån, men inte vilken. Jag kollade med honom vad han tyckte om hennes verk, då vi båda är enormt petiga med vad som hängs upp på väggarna här hemma. Och hittills är det väldigt tomt, speciellt i sovrummet. Men inte länge till... Normalt sett är vi superhemliga med presenter, men den här gången blev ett undantag. Han är dock mycket spänd på vad det blir för fint.

Hemtentan går väl sådär. Mycket lockar här hemma. Men inte att skriva. Funderade allvarligt på att utforma ett nytt pärmsystem för räkningar för en stund sen (men stoppade mig själv). Har beställt ny tid för cellprovtagning. Ringt HSB om en faktura. En tentaskrivardag hemma hos mig helt enkelt!

Vi går i stora resedrömmar här hemma också. Det stora äpplet får troligtvis med oss att göra framåt våren. Och det är så otroligt spännande! Våra nära och kära var ytterst generösa och givmilda vid bröllopet, så vi är redan en bit på väg också... Fortsättning följer.

2 Comments:

Blogger Snäckan said...

Vad spännande med både resa och present. Blir lite nyfiken jag också :-) Ler lite åt din tentaskrivardag och kommer ihåg mina egna studieår ;-)

7:51 fm  
Blogger sandra said...

Jag antar att jag kommer le åt tentorna i efterhand också :-) Hoppas det! Ja, det är superspännande både med present och resa. Vill resa NU! Bröllopet är nära, nära nu förresten. Går allt bra?

2:36 em  

Skicka en kommentar

<< Home