tisdag, september 05, 2006

... och här är redan den andra!

Senaste impulsköp: Två par svarta byxor på H&M. Dock har jag stora behov av dem och de var mycket prisvärda.
Bästa promenad: Farstarundan med min älskling på vardagskvällar. Gärna 2 timmar.
Favoritdryck: Mousserande vin, gärna champagne om det finns...
Äter lyxmiddag: Hemma hos mig. Älskar att laga lyxig mat!
Favoritgata: Min egen!
Bästa förfestmusiken: Det skulle väl kanske vara schlager? Brukar inte förfesta...
Reser helst till: Varma länder med god mat.
Bästa mikromaten: Mikron är rätt oanvänd här hemma...
En bra gå bort-present: Hembakta italienska mandelskorpor. Eller gott vin.
Favoritlyxartikel: Dermalogicas hudvårdprodukter.
Älsklingsljud: Makens klingande skratt.
Senaste upptäckt i Stockholm: Hmm.
Favoritgalleri: Är inte så svag för konst, men Kulturhuset har ibland bra utställningar.
Här bjuder jag mamma på middag: Händer sällan. Hemma i såfall.
Favoritförort: Sköndal
Fikar gärna på: Favoritfiket i Farsta Centrum.
Bästa lunchställe: Folkungasushi
Favoritgrönsak: Avocado
Favoritfärg: Är svag för rött i inredning men gillar svarta kläder.
Favoritmärke: Är väldigt märkesotrogen. Gillar dock Adidas för träningskläder.
Favoritdjur: Katt.
Bil: Vi har en Volvo 740 som tyvärr skall säljas. Snyft...
Världens bäst nu levande konstnär: Oj, svårt.
Favvoskor: Stövlar i ridstövelmodell. Har inga själv tyvärr... Annars ballerinaskor sedan många år.
Modeförebild: Gillar Reese Witherspoon.
Motionerar: 2 gånger/vecka på gym. Nya träningsformen för säsongen är Body Combat. Promenerar också några gånger/vecka.
Dyraste jag har köpt: Lägenheten.
Mode jag aldrig vill se igen: Man ska aldrig säga aldrig... Men skipants är inget jag hoppas på.
Favoritprodukt på Systembolaget: Törleys mousserande. Ett fynd för 50 kronor!
Bästa fyllekäk: Mc Donalds.
Dansar helst till: Det mesta! Gillar att dansa.
Senaste gnolande: Mary´s boy child, med Boney M. Ha ha ha.
Bästa romanen: Gillar främst deckare av Patricia Cornwell. Gillar också Marian Keyes.
Bästa diktsamlingen: En fin samling jag gav till min älskade när ni var nykära.
Favoritprodukt på apoteket: Bodylotion och alvedon.
Fulaste färgen på kläder: Är sällan såld på knallgrönt.