torsdag, september 07, 2006

Tråkiga vardag...bli helg!

Idag har jag varit en sväng i skolan och grupparbetat. Helt ok, men som jag tidigare skrivit, är studiemotivationen noll och åter noll. Även om folkhälsovetenskap är både intressant och angeläget faller ögonlocken ihop så sött och John Blund kallar, när jag öppnar skolböckerna.

Så jag längtar efter helgen just nu (säkert i likhet med resten av befolkningen som är lediga då). Hoppas på lite kvalitetstid med min make och kanske ett glas vin om jag har tur. Vi köpte hem ett antal flaskor i Italien och Frankrike och till och med jag som dricker sällan, blir sugen titt som tätt. Sen har vi också kvar en härlig helflaska Gula Änkan efter bröllopet. Vi fick två flaskor äkta bubbel av några vänner och det är ju verkligen en toklyxig känsla att poppa de flaskorna. Vi får se när det finns något att fira framöver. Tills dess får buteljen ligga på kylning :-)