måndag, mars 19, 2007

Ultralyxigt I-landsproblem

Med exakt två dagar kvar till avresa mot fjällen har jag utvecklat en rejäl dos packstress. Jag har aldrig varit på fjällresa i vuxen ålder och vet inte riktigt vad man ska ha med sig, på sig etc. Naturligtvis är jag ju ruskigt dåligt utrustad för fjälläventyr också och får försöka skrapa ihop lite skidutrustning i form av handskar, skidglasögon, täckbyxor och diverse annat, i den snälla bekantskapskretsen. Min svärfamilj (och då kanske speciellt svärmor) råkar dock vara av den organiserade, alltid utrustade typen, som mer än en gång trätt på vantar på mina frusna, alltför ofta vantlösa händer, så det löser sig säkert om jag skulle missa nåt. Och affärer finns ju lite överallt ju! Men lite läbbigt är det där med fjällen. Jag ska försöka våga åka utför, men om jag får ångest och panik så är det inte mer att göra än att hitta på nåt annat. Att åka längdskidor är inte heller helt klockrent, då även dom minsta backar kan få mig i panik. Som sagt, ultralyxigt I-landsproblem, men ändock funderingar som snurrar runt i mitt huvud.

Sedan försöker jag få ordning på mina skoluppgifter samt min situation när det gäller praktiken. Min praktikplats är inte alls bra. För lite att göra för en sjuksköterskestudent i sista terminen. Praktiken känns som en ångestklump i bröstet, snarare än en språngbräda ut i riktiga sjuksköterskevärlden. Men nu vet skolhandledaren om hur det ligger till, så jag känner mig lite mindre ensam... Och fy sjutton vad skönt det blir att bila iväg långt ifrån allt vad praktik, körkort och annat trist, om än för några dagar. Det behövs lite fräschör och trevliga intryck i Sandra-världen just nu :-)