torsdag, mars 08, 2007

Utmaning och egenheter

Suck, pust, suck igen! Har suttit hela förmiddagen med en uppgift som handlar om lagar och förordningar... Lusläsande av lagar är absolut inte min grej, kan jag konstatera! Men några frågor har blivit besvarade, så nåt var obehaget värt ;-)

En rätt rolig sak har figurerat på många bloggar den senaste veckan... Och jag som älskar listor hänger såklart på!

Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn.Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

- Jag är "allergisk" mot tända lampor hemma när det är ljust ute. Får rysningar i hela kroppen och måste genast släcka!

- Jag tycker om att äta kall mat. Värmer sällan min matlåda på jobbet/i skolan och gillar de flesta rätter kalla...

- Sedan barndomen har jag något av en telefonfobi. Jag hatar att ringa samtal till människor jag inte känner och jag undviker det på de mest kreativa sätt... För övrigt är jag väldigt social, men inte när det gäller att ringa.

- Jag avskyr att dricka kranvatten ur glas och får lätt kväljningar när jag gör det. Ur flaska under träning funkar det dock utmärkt :-) Vi lägger en hel del pengar på mineralvatten här hemma kan avslöjas.

- Jag har fiskfobi och det leder till svårigheter att bada på somrarna. Jag kan aldrig hoppa i först, utan måste ha någon som väntar i vattnet. Väl i brukar jag ibland få något som maken kallar för "sprattelpanik" om jag känner något mot kroppen under ytan (eller om jag råkar tänka på ett läbbigt fiskscenario). Fiskfobin gör att jag dessutom känner obehag vid fiskdisken när jag handlar :-) Blev vettskrämd av en dekorativt utplacerad minihaj på Ica Maxi för ett tag sen, ha ha.

- Jag är nästan sjukligt (?) intresserad, fascinerad och nyfiken av allt som har med graviditeter, bebisar och förlossningar att göra. Läser allt jag kommer över och har gjort så sedan åttaårsåldern!

Sådärja. Nu verkar jag ju riktigt skum... Men sånt får man ju bjuda på!

Jag utmanar härmed Anna, Jenny, Rebecca och Snäckan. Fler kommer jag inte på ;-)

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nämen så spännande! Jag antar utmaningen! :-)

8:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home