tisdag, februari 27, 2007

Materiell njutning

Är precis hemkommen från en riktigt nice shoppingeftermiddag med min mamma. Hon är sportledig lärare, så vi passade på att träffas när jag hade en något studielugn dag. Har dock pluggat patientfall under förmiddagen och skrivit ut och arrangerat dokument inför nya kursen, så något vettigt har jag gjort i allafall...

Vi började med lunch, fortsatte med klädshopping i ett antal timmar, tog en fikapaus och fortsatte sedan klädshoppingen en liten stund till. Puh! Det är ansträngande att handla kläder. Idag var jag främst smakråd åt mamma, som hade en hel hög presentkort att nyttja, men lyckades ändå snappa upp ett par finfina saker. En svart topp/tunika från HM köpte jag för mitt presentkort jag fick i födelsedagspresent. Sen fyndade jag en riktigt fin svart kavaj från WERA på Åhlens. Nedsatt från 1000 kronor till 299. Mamma köpte en likadan och det känns som ett riktigt bra köp. Fin kvalitet och tidlös modell. Kul!

Ikväll skulle jag ha tränat Sats Dans för första gången. Dock drog det ut på tiden med mammaumgänge och det är inget jag är bortskämd med varje dag, så träningen fick stå tillbaka. Var inte hemma förrän träningen hållt på i en hel halvtimme. Omöjlig ekvation helt enkelt ;-)

Ska nu varva lite TV-tittande med studier under kvällen och njuta av lite ensamtid när B är borta och dömer bandy. Faktiskt rätt skönt idag.

Imorgon blir det en riktig kanonkväll och jag längtar redan. Jag och J skall ut och fira vår uppsats och våra nya jobb. Vi ska äta grekiskt, dricka vin och bara passa på att prata och ha roligt hela kvällen. Längtar!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hihihi min mamma är också lärare ;-)
fast hon hade sportlov förra veckan hon.
*kramen*
Jenny

1:16 fm  
Blogger sandra said...

Nej vad roligt! Snacka om att välja lika yrken i familjerna!

Det är under lov man undrar om man inte skulle blivit lärare ändå? ;-)

kram!

7:06 fm  
Blogger Johanna said...

Hej! Va kul att du läser min blogg!!! Vilket härligt framtidsyrke du har valt! Hoppas du fortsätter titta in hos mig.
Hälsningar Johanna

10:14 em  
Blogger sandra said...

Johanna:

Det ska jag såklart göra! Jag tittar redan in rätt ofta ;-)

Välkommen hit också, du är varmt välkommen tillbaka!

8:06 fm  

Skicka en kommentar

<< Home