tisdag, mars 06, 2007

Puh

Två dagar på praktiken är nu avklarade och jag ser fram emot en skön ensamkväll framför TV:n :-) Avdelningen jag hamnat på verkar trevlig och fräsch (ingen självklarhet inom vården...) och jag har blivit väl mottagen av sjuksköterskorna. Tyvärr kan jag väl konstatera att det inte precis är någon optimal uppladdning inför en akutvårdsavdelning... Tempot är inte direkt superhögt och även om patienterna inte bor permanent, så är vårdtiden cirka 3 veckor. Inga dropp, blodtransfusioner eller annat skoj att sätta tänderna i, ha ha. Men jag tror verkligen att jag har chansen att lära mig väldigt mycket om sjuksköterskans arbete i fråga om organisation, samordning, planering och dokumentation. Alltid något, även om akutdebuten känns ännu läbbigare nu, med insikten om avdelningens "lugn" ;-)

Om två veckor ska vi för övrigt åka på fjällsemester under en härlig långhelg. Gulliga svärföräldrarna bjuder oss och det känns riktigt drömlikt att få åka iväg och mysa och ha det bra i några dagar. Härligt blir det att få umgås med familjen. Det är ju inte ofta man får chansen att träffas i flera dagar och ha roligt ihop. Sedan är det där med utförsåkning ett kapitel i sig. Jag har bara åkt en enda gång för mer än 10 år sedan och är fruktansvärt höjdrädd. Så det blir mycket intressant att se hur det går för mig, ha ha.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Sandra.
Vi ska ju vara i barnbacken, jag tycker ju inte heller om höjder. Vi får ha det lite flickigt och så finns det längdspår också. Så nu får pojkarna, i alla fall de två yngsta, susa nerför backarna och låta oss ha det lite mysigt på vårt sätt! Det kommer att bli kanonbra. Det kan ju vara kul för mig att slippa vara ensam i barnbacken och längdspåren.
Kram
Anna

7:27 fm  
Blogger sandra said...

Det låter ju såklart helt underbart! Flickigt tycker vi ju om ;-) Det ska bli helt otroligt skönt och mysigt i vilket fall som helst. Sen kan man ju säkert fika i Fjätervålen också, hi hi.

Kram!

1:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home