måndag, mars 05, 2007

Praktikpirr

Idag är det första dagen på min allra sista praktikplats på sjuksköterskeutbildningen. Egentligen skulle jag jobbat från 7, men min blivande handledare tvingades byta till kvällspasset och eftersom jag redan har andra planer för kvällen, blir det så att jag är där mellan 14-16.30 idag för en liten introduktion. Lite halvkonstigt blir det ju, men en mjukstart är ju aldrig fel. Jag vet väldigt lite om avdelningen innan, så det blir spännande att få reda på mer under eftermiddagen. Dock vet jag att det är korttidsvård det handlar om. Är inte sådär superladdad kan erkännas, vill bara att det ska bli sommar, så att jag kan börja mitt nya jobb :-)

För övrigt känns det som att jag är på väg att bli sjuk idag. Huvudvärk, ont i bihålorna och trötthet skvallrar om inte alltför goda nyheter. För denna vecka HINNER jag absolut INTE att vara sjuk. Så kroppen får helt enkelt ha vett att hålla sig frisk. Så det så.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tack för din fina kommentar!
Känns pirrigt och samtidigt underbart.

Lyckat till på praktiken!
Kramar

10:39 fm  
Blogger Camillas lockar said...

Tja, det är ju då kroppen har en tendens att bli sjuk. När det är mest olämpligt. Eller som min käre son: precis när jag planerat in järnet med grejer hela veckan - då passar han på att få feber och hela klabbet *morr*

10:40 em  
Blogger sandra said...

Åh nej, han som precis var sjuk! Riktigt frustrerande kan jag tänka mig... Ja visst är kroppen taskig på det viset, sjukar till sig när man inte har någon möjlighet att vila...

1:29 em  
Blogger sandra said...

Rebecca:

Det är helt fantastiska nyheter ju! Förstår att det känns pirrigt, speciellt när det blev en liten "hoppsan" ;-)

Kram

1:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home