torsdag, mars 15, 2007

Butiken är stängd


Jahapp. Idag var det bara att kapitulera och sjukskriva mig från praktiken för dagen... Min eländiga magkatarr (som inte gör sig påmind så ofta längre) har slagit till med ny kraft, och det gör ont! Så nu har jag köpt in lite Omeprazol och knaprat en kapsel till lunchen och så hoppas jag på nya krafter till imorgon. Jag hatar magkatarr, det känns som en "fusksjukdom" när man tvingas stanna hemma. Men alla som varit drabbade av den lite mer allvarliga sorten (inte bara lite halsbränna) vet ju vad jag pratar om...

På lördag hoppas jag vara i fin form, för då ska jag nämligen, i egenskap av domarfru, få gå på bankett på slottet i Uppsala för att fira att maken dömer en av helgens SM-finaler i bandy. Jag är såklart riktigt stolt över att han dömer och det blir kul att klä upp sig lite för bankett. Tyvärr är det inte så tjusig klädkod som det låter, men jag tänkte ändå göra ett försök och snofsa upp mig lite ;-)

Förresten börjar det dra ihop sig till New York snart... Om dryga 6 veckor är det dags! Är det någon av alla härliga läsare som varit där och har några tips på sånt vi bara inte kan missa? Det verkar ju finnas tusen miljoner saker att hitta på i den stan...