måndag, mars 12, 2007

Tung i hjärtat

Oj vilken icke-harmonisk och lååång dag det har varit idag. Den började redan vid fyratiden i morse, då jag vaknade och inte kunde somna om. Anspänningen inför uppkörningen och den stora och brutala besvikelsen efteråt var inte av denna värld. Känslan av att kämpa för något och misslyckas är inte alls så angenäm och det vet ju alla som missat något någon gång. Men, som om inte detta räckte för idag, möttes jag av tre påminnelsefakturor på hallgolvet. Tre räkningar som inte dragits som de ska från kontot... Som grädden på moset är maken dessutom iväg och dömer, när både han och jag helst skulle ta det lugnt och umgås i soffan framför någon film.

Sådär. En riktigt sjukelsikes skitdag. En sån dag som man önskar att man inte hade gått upp på morgonen. Man får vara tacksam för att de inte kommer oftare :-)

Ett glädjeämne var dock ett par fina och billiga byxor från HM som jag köpte in idag. Gulliga svärmor drog ut mig på en liten shoppingrond (trots deppiga protester) och det var ju definitivt dagens höjdpunkt i allafall.

Jag hoppas nu på en riktig härlig sovnatt och inte alltför många mardrömmar om motorvägar, rondeller och förbannade spärrlinjer och korsningar...

Tack för allt pepp och gulliga ord här i bloggen!

2 Comments:

Blogger Anna said...

Nämen jädrans skit också... Stackars, stackars dig. Jag lider verkligen med dig ska du veta :( Och vilken satans skitdag rent ut sagt. Kanske dock lika bra såhär i efterhand att allt kommer samtidigt så att du säkert har fått chansen att vakna upp till en solig och varm tisdag i dag med nya krafter!

Du får peppa dig själv med att du snart, snart kan titulera dig sjuksköterska och att du också snart, snart har det där härliga körkortet i din hand. För det kommer, var så säker :) Och som du säger, statistiken för Stockholmsuppkörningar talar ju verkligen sitt tydliga språk...

Hoppas allt är åtminstone lite bättre i dag!
Stooora KRAMAR från Anna o Filip

11:23 fm  
Blogger sandra said...

Åh tack! Stora kramen tillbaka till er! Det var verkligen en riktigt tung dag igår, allt på en gång! Idag mår jag absolut lite bättre och har fått lite distans till eländet ;-)

Jag tror absolut att jag snart får körkortet i min hand. Det tar nån månad att få ny tid, men sen ska det banne mig gå galant tänkte jag, hi hi. För min deadline för körkortet är just den dag jag får titulera mig sjuksköterska på riktigt, alltså den 8 juni.

Stor kram igen!

/Sandra

5:40 em  

Skicka en kommentar

<< Home