torsdag, februari 22, 2007

Insnöad och baksugen

Idag är det riktigt snöigt ute (även om det inte är i klass med södra sverige såklart). Jag är ledig (yippie!) och funderar på vad jag ska roa mig med denna torsdag. Instinktivt känner jag mig sugen på att baka, laga mat eller göra nåt annat pyssligt i köket. Problemet är jag jag inte vet vad jag ska hitta på och laga. Kanske baka bröd? Göra något långkok i ugnen? Baka bullar? Hmm, klurigt. För något år sedan hade det inte varit något problem för mig att klura ut något kul att laga/baka, jag hade alltid något jag var sugen på att pröva. Nånstans har jag nu tappat inspirationen och det känns oerhört trist... Som att tappa en liten dimension av sig själv.

Någon som har nåt förslag på vad jag kan hitta på? ;-)

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hasse, Anders och jag ser fram emot en smaskig gryta med fläskfilé,lite starka korvar och havregrädde som bärs ner till vår röra på lördag, gärna med ett gott dinkelbröd och lite hemgjord färskost till. Vi har champagne till!
Anna

10:06 fm  
Blogger sandra said...

Ha ha! Det hade inte varit fel om inte ytterligare en fest stod på schemat då ;-) Vi har blivit rena festproffsen här i februari!

Champagnen vore ju inte dum precis ;-) Och maten lät smarrig. Får prova det vid tillfälle...

11:04 fm  
Anonymous Anonym said...

Varför inte en smaskig dinkellimpa som du kan äta till frukost med rökt kalkon, keso, dijonsenap och gräslök?

Maken B

11:06 fm  
Blogger sandra said...

Lite sugen på limpa, maken B? Du får din vilja igenom som vanligt ;-)

Puss och lycka till klockan 4...

11:22 fm  

Skicka en kommentar

<< Home