onsdag, februari 21, 2007

Pladder

Min man har ett jobb där han jobbar hemifrån på dagarna. Mestadels är han ute på kundbesök och andra aktiviteter, men så ibland är han hemma och pappersarbetar framför datorn samt ringer samtal. Och ringer samtal. Och ringer samtal. Och pladdrar till öronen ramlar av på mig som sitter två rum bort! Trots detta älskar jag när vi är hemma tillsammans på dagarna. Riktig lyx, även om vi inte umgås. Ibland knackar det också lite försynt på vardagsrumsdörren och en sällskapssjuk älskling smyger in med en kaffekopp och vill prata. Sött!

Idag är det ljuvligt ledigt för mig. Vi har varit ute på vår innan-frukostpromenad redan, men sedan tänker jag faktiskt leka inomhus resten av dagen. Det är ju iskallt ute! Ikväll är det övningskörning, så då får jag ju ta mig ut såklart :-) Men annars, inomhus för mig.