torsdag, februari 22, 2007

Till affär, till affär

Nu har jag lusläst några av mina (många) kokböcker och kommit på några saker jag tänker baka/laga idag. Det blir mitt vanliga dinkelbröd, mellanmålsbullar med morot, kanel och solrosfrön samt en provbakning av chocolate chip cookies... Sen blir det också makens favorit purjolökssoppa (för att jag är snäll idag) som ska serveras med körvel och lite creme fraiche.

Sen tar jag tillfället i akt och avslöjar några av mina favoriter bland alla världens kokböcker. Jag samlar på just kokböcker och har lärt mig vilka böcker som är användbara och inte. Vissa är ju bara så himla läckra med snygga bilder, men recepten är helt odugliga. Vissa är anspråkslösa och enkla, men med gudomliga recept som alltid blir kanon. För mig går det bra med båda kategorierna, men det blir ju de gudomliga receptböckerna som man återkommer till gång på gång...

Och duktiga Anna Bergenström är ju lite av en husgud, tillsammans med Jamie Oliver...

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men Sandra, vi vill ju ha mat på fredag och söndag också!!!!
Anna

11:40 fm  

Skicka en kommentar

<< Home