torsdag, februari 22, 2007

Pryttlig lista

KLÄDER

1. vad använder du just nu för jacka? Alternerar mellan vit jacka med fluffig grå krage och svart duffel (som gått sönder vid knapparna och måste reklameras, suck)
2. vad använder du just nu för skor? Curlingstövlar eller svarta skinnstövlar.
3. favoritfärg på kläder? Svart. Mina ögon dras som magneter till svart i affärer.
4. favoritmaterial på kläder? Gillar viscose.
5. vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Fler klänningar. Är klänningsberoende för tillfället. Har insett att jag gillar klänning betydligt mer än byxor.
6. favoritaffärer? Gillar butiker där jag har råd att handla :-) MQ, Sisters etc.
7. favoritmärke? Nä, faktiskt inte. Är inte så märkesfixerad.

GREJER
vad har du för:

1. plånbok? Lånad plånbok i ljust skinn.
2. smycken? Min förlovnings- och vigselring och gulddroppen jag fick i morgongåva av maken. Diggar också ett underbart halsband jag fick av min bästis och tärna på bröllopsdagen i present. Kan man ana ett tema kanske? ;-)
3. solglasögon? Glammiga bågar, lånade av vännen J :-)
4. nagellack? Väldigt sällan. Gillar inte att fixa med naglarna.
5. mp3? Yep. En Sensa, som jag älskar.
6. mobil? En ärvd Siemens som ser ut som en liten skalbagge!

BLANDAT

1. var har du i din:
a) jackficka just nu? SL-åkkuponger och skinnhandskar
b) handväska eller liknande just nu? Plånbok, skolpapper, nycklar, och en massa annat skräp som alltid.
2. vad är du beroende av? Karamellkungens lösgodis. Suck.
3. vilken sorts lypsyl använder du? Smith's Rosebud Salve.
4. vad tror du på? Kärleken.
5. vad köpte du senast? Hmm, lunch i tisdags. Sushi från Ica och smarrigt té till sjuka J.
6. har du nåt husdjur? Nope. Vill inte ha heller.
7. vad bor du i? En förtjusande tvåa som jag älskar mycket högt. Önskar bara att vi kunde trolla fram ett rum till och aldrig behövde flytta...