tisdag, februari 13, 2007

En lista!

Idag pluggar jag hemma och ser fram emot en lugn och skön dag och kanske nån liten promenad för att samla luft och lite steg. Jag fick en finfin stegräknare i födelsedagspresent, för att kunna hålla koll på motionen, och det motiverar verkligen till att röra sig de där extra stegen under dagarna. Jag har insett (föga förvånande dock) att min student-tillvaro inte alls genererar de 10 000 steg som skall hinnas med per dag. Tur är det att vi promenerar så mycket, annars skulle jag ju förfalla totalt! Igår skrapade jag dock ihop över 17 000 steg. Kändes kanon. Så, det blir nog en liten sväng under dagen för mig...

Härligt nog har jag hittat ett ny lista i bloggosfären... Enjoy ;-)

Vad heter du: Sandra Linnéa.
Var bor du: Stockholm.
Trivs du där: Oh ja. Älskar vår lilla förort och närheten till naturen.
Brukar du läsa horoskop: Nej, inget för mig.
Har du körkort: Nej, men förhoppningsvis inom kort ju.
Favoritdjur: Det får nog bli kanin.
Festar du mycket: Ha ha, nej.
Sprit, cider, vin eller öl: Gärna bubblande, vitt vin :-)
Brukar du bli för full: Inget jag är känd för nej.
Antal kuddar i sängen: 2 stycken. Har minskat från 5.
Äger du ett busskort: Inte för tillfället. Kör med kuponghäfte.
Vad åt du till frukost: Havregrynsgröt med linfrön, solrosfrön och banan, samt mjölk.
Har du haft sex idag: Nej tyvärr, ha ha.
Nästa mål i ditt liv: K.Ö.R.K.O.R.T!
Hur svarar du i mobilen: Åh, jag vet faktiskt inte... "Hej det är Sandra" tror jag...
Antal timmar sömn inatt: 9 faktiskt. Härligt!
Sov du ensam: Nope
Din hobby: Att blogga är väl en hobby? Träna, laga mat, läsa etc. också.
Vad är det för veckodag?: Tisdag.
Vad åt du senast: Frukost.
Vem fick du sms av senast: Min svärfar.
Vem ringde dig senast: Vännen J.
Godaste ölen du druckit: Dricker helst inte öl om jag slipper. Men en riktigt ljus japansk öl till asiatiskt mat är rätt smarrigt.
Vilka hårfärger har du haft: Olika nyanser av brunt ;-)
Vad såg du senast på TV: Åh, det minns jag inte...
Vad läser du för bok just nu: "Höga Klackar" av Anna Maxted.
Längd: 168 cm.
Skostorlek: 38.
Hårfärg: Mörkbrunt med slingor.
Är du kär i någon: Alltsom oftast :-)
Vad gör du om ett år: Jobbar som sjuksköteska och planerar inför en lååång asienresa.
Önskar du att du bodde någon annanstans: Nä, faktiskt inte. Älskar mitt hem.
Dricker du: Jadå, det vore ju oturligt annars. Gärna mineralvatten eller Sprite Zero.
Vilken parfym använder du: "Lovely" av SJP samt "Amazing Grace" av Philosophy. Älskar båda.
Vilka skor använder du: Alternerar mellan höga, svarta skinnstövlar i ridstövelmodell och höga Curlingkängor av märket Clarks. Gillar båda.
Dagens klädsel: Ej påklädd ännu. Alltså vit morgonrock.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du låter ju som Amy Diamond fast bättre.Jag har ju din första soloskiva.....Men inget foto till plånboken!
Kram
Anna

11:36 fm  
Blogger sandra said...

Hahaha, nja inte riktigt va ;-) Men jag tackar och bockar! Håll hårt i skivan, kanske blir värdefull en dag? Hahaha igen.

Kort ska jag fixa inom kort. En sån där typisk grej som faller mellan stolarna i hjärnan...

6:10 em  

Skicka en kommentar

<< Home