måndag, februari 12, 2007

Sååå roligt!

Idag har jag klarat av momentet Riskutbildning i körkortsprojektet och det var så himla kul. Jag bromsade, sladdade, snurrade och skrattade hela förmiddagen. En extra bonus var ju att få köra själv, utan handledare brevid :-) Och man får ju en enorm respekt för farorna i trafiken efter den här dagen (även om jag definitivt haft det innan också!). Ville aldrig sluta köra...

Ikväll hade vi tänkt träna Body Kombat, men det blir en stavgångs-powerwalk istället. Jag fick inte i mig någon lunch alls, och inför ett pass Kombat måste både energi- och vätskenivåerna vara på topp. För tillfället är inga nivåer på topp för mig och då blir jag bara sur som sjutton och sätter mig på tvären.

Det var en oerhört mysig lyxsöndag vi hade igår, med promenad i Nyckelviken i Nacka, sushi i Sickla Galleria och senare en underbar grekisk middag på favoritrestaurangen Kamarina på Södermalm. Vi åt en ljuvlig meze-tallrik till förrätt, som egentligen hade räckt som mättande middag. Olika grekiska röror, vinbladsdolmar, grönsaker och bröd var det. Sedan beställde vi "Pikilia", en mixtallrik som bestod av lammkotletter, souvlaki av fläskfilé och köttfärsbiff, serverat tillsammans med tsatsiki, grönsaker och stekt potatis. Till detta drack vi varsin Cola-Light då båda skulle köra bil inom kort. En helt ljuvligt god, trevlig och mysig middag med tända ljus och delikat mat. Man borde verkligen unna sig ett restaurangbesök lite oftare... Riktig guldkant på tillvaron!