fredag, december 22, 2006

Det lackar

Det är ju knappt klokt att det är två dagar till julafton idag... Vad snabbt det har gått de sista veckorna, oj oj oj.
Här hemma är det mycket julförberedelser just nu. Makens familj och mormor kommer hit på julafton och även om man försöker ta det lite lugnt med alla "måsten", blir det en hel del pyssel. Julmaten är mitt ansvarsområde och maken har städningen som sitt. Dock kan nog vem som helst räkna ut vad som tar mest tid, all matlagning eller en omgång med dammsugaren och trasan ;-)

Igår lagade och bakade jag så det stod härliga till! Lägga in sill, baka mormors vallmobröd, två sorters kola och laxpaté var några av projekten. Och när jag var färdig vid elvatiden på kvällen, orkade jag inte duscha, så maken konstaterade imorse att jag har luktat mat hela natten! Halvfräscht...

Idag måste jag ta tag i mitt andra ansvarsområde (dock ej uttalat), julklapparna. Förra året skippade vi klapparna helt och det var en ren fröjd. I år har jag planerat och planerat, men jag går ändå och är orolig för att jag ska ha glömt någon... I eftermiddag är det dags att slå in paketen. Och det är inte min favvo! Inte alls. Jag älskar att få allt färdiginslaget i butiken. Enkelt och snyggt.

Ett litet stressmoment i år är annars den traditionsenliga "kvällen-innan-jul-aftonen" hos min pappa och hans fru. Jag firar aldrig julafton med min pappa, så vi träffas hela familjen, kvällen innan och julpysslar och byter klappar. Det är förvisso både trevligt och mysigt, men i år känns det rackarns stressigt att inte få vara hemma och ordna det sista då...

Nä, nu blir det till att sätta igång med alla trevliga projekt! Ha en trevlig fredag!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du är världens bästa fru. Pysslar och täcker upp så att det inte är klokt. Du är verkligen värd lite julvila snart!

B

2:31 em  
Blogger sandra said...

Tack, det var gulligt!

Jag täcker så gärna upp för dig när som helst :-) Och jag skulle inte göra det om det var alltför betungande. Fast nu vill jag snart ha julvila, hi hi.

Kram och puss!

2:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home