lördag, december 16, 2006

Bokslut

Hittade en lista hos Camilla som jag tänkte bry mina hjärnceller med en liten stund. Det är alltid roligt att försöka sammanfatta året som gått, men för mig känns hösten mer som en nystart än nyårsafton.

5 saker jag skäms för:

Att jag är så himla dålig på att hålla ordning hemma.
Min röriga garderob...
Att jag är så dålig på att höra av mig till nära och kära.
Min mage. Visar den mycket ogärna...
Att jag inte kan motstå godis, fastän jag borde.

5 saker jag gjort det här året:

Gift mig!
Praktiserat på 6 olika arbetsplatser.
Lärt mig spela lite gitarr.
Startat min egen blogg.
Planerat bröllop i oändligt många timmar...

5 saker som jag borde ha gjort det här året:

Använt mina fina gångstavar betydligt mer.
Storstädat förrådet (det än dock inte försent ännu!)
Gått ned mina önskade kilon.
Pluggat flitigare till läkemedelsräkningen.
Träffat min pappa lite oftare.

5 saker som jag vill göra nästa år:

Använda gångstavarna mycket!
Ta min sjuksköterskeexamen och börja mitt nya jobb.
Resa till New York med maken.
Prioritera mitt förhållande betydligt mer... Och vara mer romantisk!
Fixa körkortet innan sommaren.

5 saker som jag är stolt över:

Att jag fixat det tuffa studieåret rätt bra ändå.
Att bröllopet blev så himla lyckat.
Att jag äntligen är på väg att ta körkort.
Min make. Han har verkligen fått kämpa på ordentligt det här året med allergier, jobbyten och massor av dömande.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad kul att du gillade filmen. Kollade lite på din sida - jag vill också bli barnmorska :)

12:13 em  
Blogger sandra said...

Åh vad roligt! Det tycker jag verkligen att du ska bli. En lång väg att gå med lång utbildning, men jag tror att det verkligen är värt det. Eller hoppas såklart :-)

*kram*

9:49 em  
Blogger Snäckan said...

Typiskt, i förra veckan så gratulerade jag dig både till jobb och körkortsteori men båda mina kommentarer verkar puts väck (???) Nåväl, STORT grattis åter igen och snart har du även klarat uppkörningen ;-) Kramis

4:42 em  

Skicka en kommentar

<< Home