fredag, december 08, 2006

Målinriktad

Till vår uppsats behöver vi minst 7 vetenskapliga artiklar (studier) som passar vårt ämne perfekt. Vi har nu 6 (kanonbra) artiklar och hittar vi inte en till så måste vi kanske byta ämne... Och vi har lagt ned oerhört mycket jobb på vår bakgrund! Jag känner mig därför helt galen av målmedvetenhet och stirrar med vild blick på datorn och söker, söker och söker. Framlänges, baklänges och åt alla håll som finns. Och jag blir tokig om jag inte hittar den sjunde... Den ska bara finnas!!!

Dagens uttryck blir därför:

"Skam den som ger sig"

Nu börjar jag bli hungrig dessutom och har ingen lunch hemma. Då blir det till att släpa sig upp till Vivo. Suck.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

vad avis jag blir... vi var tvugna att ha minst 30!!!! vetenskapliga articklar, (vi vart visserligen tre stycken men minst 10 per person) till vår C uppsats, det blev tillslut 28 stycken tror jag och det var på håret att det skulle vara ok.
Men det brukar lösa sig i slutändan...

stor kram och hoppas du får en härlig fredagskväll
/jenny

2:17 em  
Blogger sandra said...

Åh, då har vi det väl förspänt i jämförelse! Hjälp, vad svårt att hitta 30. Fast jag har förstått att många har så många att de knappt kan välja. Lyxisar, tänker jag ;-) Vi skriver om sjuksköterskans omvårdnad av patienter med anorexi. Inte så superforskat och det är ju just det som är grejen. Suck!

Tack för peppen och ha en trevlig kväll du också!

*kram*

2:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home