fredag, december 08, 2006

Fredag

Idag är det äntligen fredag! Helgen närmar sig (dock med stort inslag av mardrömstenta) och älsklingen kommer äntligen hem ikväll! Det är grejer det.

Under tio veckor har jag ju jobbat stenhårt måndag till torsdag på praktiken och sedan tagit det lite soft (mycket soft) på fredagarna. Min kropp har därför ställt in sig på att "relaxa" idag och jag är allmänt seg i knoppen till följd. Tyvärr så är ju inte planen att ta det lugnt, utan mycket studier måste hinnas med före kvällen, så att jag verkligen klarar läkemedelsräkningen imorgon. Viktigt, viktigt.

Jag borde också hinna med lite städning här hemma. Det är inte lika rörigt som det brukar när jag är solokvist, men det är ändå inte harmoniskt att sitta och plugga i oreda. Dessutom är ju maken dammallergiker (grrr...) så jag måste nästan dra en sväng med dammsugaren också innan kvällen. Fasen också. Det där med att inte räcka till känns väldigt aktuellt idag...

Nu blir det till att dra igång ordentligt. Jag ligger redan efter i mitt schema. Trevlig helg alla läsare!